Piña Colada ♥ Milkshake = Vanilla Colada

7/04/2010

Gillar du milkshake? Gillar du drinkar? Gillar du Piña Colada? Ja! Ja! Ja! En av mina favvisdrinkar. Eller i alla fall om jag får en god Piña Colada. Godast är denna drink sig givetvis när man är i långt bort från Sverige med si så där 35° i skuggan på någon härlig semesterort och får den serverad i en koksnöt. Nu är det nästan denna hettan här hemma. Men att mixa ihop en egen kan få mig att för någon minut drömma mig bort B-) För någon dag sedan testade jag en blandning mellan Piña Colada och milkshake - Jisses vad gott! Och härligt svalkande i hettan. Drinken kallas Vanilla Colada, men även Florida Piña Colada.


Vanilla colada, 1 glas
1 dl ananasjuice
1/4 dl ljus rom (alt. Malibu)
1/4 dl mörk rom
1/4 dl kokosmjölk (en riktigt krämig sort)
2 stora skopor god vaniljglass
4-6 isbitar

Mixa allt någon minut tills drinken är slät och krämig. Servera genast.

8 kommentarer:

  1. cheeeeeeezus vad gott! du är välkommen att komma hit och blanda drinkar till mig any day!

  2. Här var det drinkar oxå ser jag! Kan det bero på den härliga värmen vi haft?
    Den ser ju riktigt smarrig ut! Den kommer jag direkt lägg till högen att testa... Det har blivit några stycken redan... hur ska det sluta?!?!? :-)

  3. Oh, my God! Jag som är alldeles knäsvag för en svalkande Pina Colada oavsett årstid. Räknas det som gott föräldraskap att dra en stor alkoholisk glassdrink på en föräldraledig måndagsmorgon???

  4. Ja precis det var på Kullzénska, otroligt mysigt ställe :)

    Oj vilken god milkshake hihi, perfekt till sommardagar ;)
    Fin bild på dig med!

  5. Låter som en fantastiskt god semester/sommardrink!!

  6. Jag har ju faktiskt alla dom ingredienserna hemma!!

  7. En blandning av efterrätt och drink, och vilken bra blandning sen!

  8. Åh, jag vill ha en vanilla colada nu! Trots att jag sitter på jobbet och klockan är strax före 08.00. Då kanske jag skulle vakna till lite i alla fall. ;-)

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.