Det kommer kryddor!

3/18/2012

Inte bara i krukorna utan även med posten. Minns ni att Lowe och jag planterade kryddor för någon vecka sedan? De har redan börjat krypa upp ur jorden! Det är lite svårt att kanske se vad bilden föreställer, men det är den rödbladiga basilikan som är på väg upp. Åh, jag blir så glad!


Här ses även den gröna basilika. Dillen och någon av chilisarna börjar även de kika upp. Helt fantastiskt! Jag som brukar säga att jag inte kan odla något.


Något ännu finare damp ned i min brevlåda för någon dag sedan. Snällaste Amy har skickat indiska kryddor till mig! Hur gulligt är inte det?! Hon har till och med mailat mig recept så nu är det bara till att köra igång och laga indiskt. Kika in på hennes fina blogg och bli inspirerade ni också!


Nu väntar bowlingkalas för Lowe och hans kompisar. Sista firandet för denna helg :-)

14 kommentarer:

  1. Det är så kul med odlingar när det börjar hända saker! Ja, Amy har många fina recept på sin sida, roligt med kryddorna!

  2. Wow, vilka framsteg det görs i odlingarna här. Röd basilika och chili, håll i dom för en natt kanske vi har vägarna förbi...
    Ett likadant fint kuvert fick vi i posten och det blev så gott när posten sedan hamnade i grytorna kan du tro!

    Bloggträff låter väldigt intressant, vi vill absolut vara med!
    Happy Bowling!

  3. Sån där rödsvart basilika är superfin!

    Amy verkar vara superduktig på indiskt, vad gulligt av henne att skicka kryddor!

  4. Hoppas odlingen blir bra, jag är själv lite dålig på sånt. Vad roligt med lite indiska kryddor. Det är så gott med indisk mat!!

  5. Oj, vad fint med rödbladig basilika! Är det någon större skillnad i smak månntro?

    Var beredd på träningsvärk i ena skinkan i morgon! Efter bowlingen alltså :-)

  6. Imponerande, både dina odlingar och Amy's bedrifter i det indiska köket!

  7. Haha när jag först såg bilderna i telefonen så tredde jag det var chokladmuffins;). Men detta kan nog bli minst lika gott så småningom. Mina fröpåsar är inhandlade men har inte kommit i jorden ännu så jag ligger efter. Kul med kryddorna vad gulligt, ska bli spännande att se vad det blir för gott.

  8. Ååååhhh!! Det är så roligt att odla när man ser små pluttar trycka sig upp ur jorden!
    Att även brevbäraren delar ut kryddor! Najs!

  9. Vilken fantastisk present :) Indisk mat är ju så galet gott.

    Det är så kul när man lyckas med sina odlingar och det tittar upp små gröna darlings ur jorden. Inser att jag måste rota fram odlargrejerna jag också.

    Ha en underbar vårvecka!
    Kram

  10. Hej du fina!!
    Så roligt att artilen blev så fin! Har blivit lovad bilderna som ju blev superbra!!
    Jag blev rörd själv...
    Odla, visst kan du!! Vad är det som du inte kan?!???
    Så gulligt av henne att skicka kryddor!!
    Må så gott!
    Kraaaaam Anna

  11. Lyckan när det "tar sig", den går inte av för hackor!
    Och vilken grej att få indiska kryddor på posten, då ser vi fram emot indiska recept framöver.

  12. Visst är det härligt när det börjar gro! Sen kommer arbetet med att hålla det gröna vid liv... ;) Men det är så gott att kunna plocka färska kryddor, speciellt om de är egenodlade :)

  13. Men visst är det en häftig känsla när resultatet av något egenodlat börjar visa sig. Och är det något ätbart som kryddor kännas det extra lyxigt att använda det i matlagningen.

  14. Amy är mycket duktig på indisk matlagning. Upplärd av de bästa :-) Så otroligt snällt av henne att dela med sig av både kryddor och recept.
    Att odla själv och dessutom lyckas är så glädjande för mig. Jag hoppas verkligen kunna hålla liv i plantorna också...

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.