Pannkaksfrossa i Laggen går

4/04/2014

Älskar ni pannkakor? Då hoppas jag inte att ni har missat bloggen Det blir bara pannkaka! Ja, det är precis som namnet säger en blogg fylld med pannkakor av alla dess slag. Helt underbart. Som om inte detta vore nog, har Annika som driver bloggen dessutom bjudit in bloggare till en bloggstafett som hon kallar "Laggen går" där olika bloggare bjuder på ett pannkaksrecept och skickar sedan laggen vidare.



Jag bjöd på en favorit - kokospannkakor. Här har jag serverat pannkakorna/plättarna med kesella smaksatt med vaniljpulver och rivet limeskal samt färsk mango. Ett otroligt fräscht mellanmål. Helt ljuvligt gott! Pannkakorna är goda att servera på flera olika sätt, så även på klassiskt vis med sylt eller bär och kanske en klick grädde om ni hellre föredrar det.


Jag har också skickat laggen vidare till en bloggare som jag hoppas tar den och bjuder på flera goda pannkakor! I väntan på det får ni testa alla (!) pannkaksrecept som finns hos Det blir bara pannkaka .


12 kommentarer:

  1. Vilken häftig blogg, den där pannkaksbloggen, tänk att kunna göra bara inlägg med pannkakor och variera dom så mycket!
    Kokospannkakor är så gott, låter fräscht med limen till!

  2. Tack för tipset om bloggen, skall ta mig en titt :) Dina pannkakor ser otroligt goda ut. Kram

  3. Men så gott! ska nu pipa in på pannkaksbloggen en sväng. Hej hej så länge!

    Pöss

  4. Hej hej, nu tillbaka igen! Dreglar fortfarande. Mmm

  5. Mums! Den sidan har jag aldrig hört om, får ta och kolla in den på en gång!

  6. Vad fint du har gjort med mangon! Jag är så dålig på att dekorera...

  7. Kul med bloggar med så specifika teman, tycker jag, så man vet vad man ska förvänta sig liksom, hehe. Ska kika dit! Snygga stjärnor förresten :)

  8. Jodå, älskar pannkakor gör jag allt. Men vad sällan det händer att jag gör det! Men finns det att välja på hotellfrukost/brunchställe/etc så tar jag gärna en eller två. Amerikanska eller svenska eller vilken nationalitet som helst funkar!
    Dina ser finfina ut. Speciellt mangostjärnorna :)
    KRAM

  9. Mangostjärnorna kan jag dessvärre inte ta åt mig äran för. Min dotter fick en "Pop-chef" i julklapp som man använder för att stansa ut frukt och grönsaker snyggt, så hon har gjort de fina stjärnorna

  10. Pannkakor eller plättar, vad heter det egentligen? Om detta tvistar dom lärda. ;)
    Men de låter onekligen mycket goda och vilka fina inbjudande bilder. Mangostjärnorna var söta. Och visst kikade vi in på pannkaksbloggen, mycket trevligt och så häftigt att rikta in bloggen på bara pannkakor. Va roligt det låter med bloggstafett!

    En fin vecka till dig!
    //Neta & Peppe.

  11. Här snackar vi pannkakor! Och vad finns det att inte gilla med pannkakor?! Skulle väl vara att man alltid "råkar" äta en för mycket så att man blir så där (o)skön i magen av pannkakstyngd. Men det är värt. Varje gång! Kul utmaning - ska genast kolla in bloggen med "bara" pannkakor!

    Kram!

  12. Oj vad gott, det här vill jag ha! Kram på dig kompis!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.