Blåbärsshake i vårsolen

4/15/2012

Vilken helg vi haft i Kalmar! Även om vinden har varit lite kall har det ändå varit ljuvligt att vara utomhus och stöka. Berra har ägnat sig åt trädgårdsfix, jag åt trapphäng och barnen har varit som kalvar på grönbete (som vanligt alltså). Men jag har också varit på fotokurs som Nikon anordnat och fått lite tips, sedan återstår om det hjälper mig något.




Två busungar fick för ett tag sedan smaka på milkshake... Say no more... Så den återkommande smoothien hemma hos oss, byttes ut mot hemgjord blåbärsshake. Inte fy skam det heller ;-) Mixade helt enkelt mjölk, vaniljglass samt frysta blåbär och serverade i isfyllda bägare. Yummie!

Ha en skön söndagskväll. Jag ska krypa upp i soffan och vila mina ben för jag har minsann sprungit också. Finns det en bättre träningsform när solen skiner? Jag hatar egentligen att springa, men även jag blir glad av en löprunda i vårsolen.

19 kommentarer:

  1. Det har varit härligt väder på Sveriges framsida! Jag har hälsat på familjen i Karlskrona och haft sol och vindstilla, om än kyligt. Duktig du är som löptränar. Jag ska gymma imorgon -påskgodiset har satt sig på rumpan... Kram!

  2. Lite komiskt! Jag serverade exakt likadana till mina killar i trädgården idag! Men jag hade inte lika snygga muggar som du!

  3. Härligt vårväder hela helgen, det har inte kunnat vara bättre! Som vi har passat på att njuta, tog den sista rundan (dock inte löpning...) nu ikväll, helt underbart när det är ljust länge:)

    Fotokurs, det hade vi inte tackat nej till, så spännande. Fast dina foton är vi redan imponerade av:)

  4. Vilken superhelg med superbär. Blåbär är en höjdare i smoothies och shakes. Nu blev jag riktigt sugen på en själv.

    Kul med fotokurs! Det är verkligen mycket man kan lära sig - en hel vetenskap är det. Jag orkar inte ta till mig allt :-)

    Och kutat också. Puh. Ågren. Men min förkylning är en ganska bra ursäkt för att skorna står och samlar damm.

    Trevlig söndagskväll till dig och familjen!

  5. Blåbärsmilkshakes hade gillats av killarna här hemma med, gör ofta smoothie till dom fast de kallar det för för hallon-hallon :-) då jag de första gångerna gjorde det med hallon

  6. Varit lite lurigt vårväder här också. Lite kalla vindar men soligt.
    Kul m fotokurs! Gick ju lite förra våren men skulle gärna vilja gå mer.
    Härligt att springa. Jag springer väldigt oregelbundet. Kanske tar en tur i veckan om vädret tillåter. Promenerar så mycket så inte alltid jag känner att jag orkar när kvällen kommer.

  7. Anonym sa...

    Gode tid vad sugen jag blev nu på blåbär : ) kram ett trött men glad pirat ; ) Sofia

  8. Ja varför är det så jobbigt att springa ut och springa. Men oftast känns det ju ok när man väl är ute! Milkshake är aboslut inte fy skam det ;) kram /E

  9. Var du på kursen som man får gå när man köper kameran? Jag var på en sådan, den höll på i drygt 2 timmar och jag fattade INGENTING! Men det gör jag ju fortfarande inte så det kanske snarare är mig det är fel på! :-)

  10. Inte behöver du fotokurser? Tycker du är så duktig på plåtandet minsann! :)

    Ja, vädret har verkligen varit härligt om än kallt i luften.

    Duktigt att löpträna!

  11. SÕ vårigt och gott det ser ut!

  12. Jag var också på den där kursen igår. Kände igen dig och tänkte att jag måste säga till dig att jag läser din blogg och att jag verkligen gillar den. Men så försvann du så fort efter det var slut, så jag får säga det nu istället; jag läser och gillar din blogg väldigt mycket! :)

  13. Anonym sa...

    Tack för receptet på balsamicosås- kycklingen, ljuvligt! Men hade bara matl grädde och fick ha i en halv dl vatten, så då är 2 msk vinäger precis, det blir nog ännu godare med vispgrädde :)

  14. Ja, fotokursen var den man fick i samband med kameraköpet. Hade jag inte gått igenom lite inställningar med Olof tidigare så hade jag inte fattat något. Men jag fick lite tips tycker jag. Sedan om jag kan förbättra mina foton låter jag vara osagt.
    Hanna, vad synd att jag skyndade vidare. Tack för dina fina ord!
    Liam o Sagas mamma, vad kul att du testade. En av våra favoriter.

  15. Kul med fotokrus, det hade jag också behövt. Får kanske ta och köpa en nya kamera...
    Shakes alltså. Gör så sällan, men när man väl gör det, Mmmm. Tar slut alldeles för fort dock!

  16. Jag vill också vara duktig! Men just nu måste jag kurera mig, halsfluss ska man inte leka med. Sedan får det bli lite smålunk och Dans Fuego.

    Är det tomatplastburkar ni har milkshaken i? Ser så ut iaf, smart!

    Kram Malin

  17. Visst är det tomatplastburkar! De passar perfekt till smoothie och shakes. Är det någon som vet vart jag hittar något liknande i hårdplast så hojta.

  18. Men vad söta bilder!! Älskart!

  19. Vilket härligt foto!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.