Recepttips och en vinnare

4/19/2012

Jag är förvånad att så många inte känner till HP-sauce! Hur har ni kunnat missa den?! Det brukar finnas en flaska på varenda bord på ställen som serverar hamburgare och på pubar som serverar mat. HP-sauce går dock att använda till så mycket mer än bara som tillbehör utan även som smaksättning i en mängd olika rätter. Här får ni receptet på en kryddig tomatsoppa som smaksats med bland annat HP-sauce. Så gå nu in på HP-sauce Facebooksida och beställ hem kostnadsfria provpåsar.


Vinnaren av min middag är... *trumvirvel* Therese! Åh, vad ni kommer få äta gott ;-) Se till att bjuda hem ett par trevliga vänner och så hoppas jag ni kommer gilla middagen lika mycket som vi gjorde. Så maila mig din adress så kommer ingredienserna hem till dig. Onsdag nästa vecka (25/4) under HP-veckan så kommer jag presentera på bloggen och på HP-sauce Facebooksida vilken middag ni vunnit. Ni andra kommer avundas att ni inte vann, ha ha.


Kryddig tomatsoppa med HP-sauce, 4 pers.
1 finhackad schalottenlök
1 finhackad vitlök
4 dl krossade tomater
5 dl hönsbuljong
2 msk HP-sauce
2 msk hackade örter (basilika, persilja och gräslök)
2 stänk tabasco
salt och peppar

Fräs schalottenlöken och vitlöken i olivolja. Tillsätt krossade tomater, hönsbuljong och HP-sauce. Låt sjuda i 10 minuter. Smaka av med hackade örter, tabasco, salt och peppar. Mixa med mixerstav till önskad konsistens. 
 

5 kommentarer:

  1. Grattis till den lyckliga vinnaren! Jag älskar också HP sauce. Kom just på att min är slut. Jag har den i köttbullesmeten, till ha burgaren, i grytor m.m. Supergott! Jag var ihop med en engelsman ett tag och han visste inte vad jag menade med HP sauce.när jag visade flaskan log han och sa: Ah, you mean BROWN sauce"! Kram!

  2. HP-sauce finns alltid i vårt skafferi, så användbart till så mycket.
    Ska bli riktigt spännande att se vad vinsten bjöd på.
    Har uppdaterat oss på vad du bjudit på under de senaste dagarna och vi måste bara säga att vi gillar de där schnitzlarna som innehåller "så mycket ost som bara får plats, låter som en fullträff!

  3. Tomatsoppa det är gott det:)) Denna variant verkar ju trevlig, skall läggas på minnet!
    Kramis

  4. HP sauce är faktiskt mycket gott och detta receptet ska jag testa. Låter så gott!

    Va, jag trodde du skulle åka hem och laga middag hos någon i den stad du bodde! Hur kunde jag missa detta? Hmmm.

  5. Måste säga att det känns lite konstigt med en HP-sås-drive i Sverige, men det är klart, i England är nog marknaden mättad. Jag använder såsen mest som engelsmännen gör; till frukost. Överlägset ketchup till lagad frukost, helt klart!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.