Ses vi ikväll?

4/05/2012

Jag har nu svidat om, klätt upp mig är väl synd att säga, men jag är nu kärringaklädd. Min vinterbleka nuna pryds nu av både rosiga kinder och fräknar. Det risiga håret är fint gömt under ett huckle och kvasten är putsad. Så jag får lova att säga att det skett ett rejält lyft idag. Allt för att följa med tjejerna på festen ikväll. För ni kommer väl? Jag ska bara sippa i mig min drink så kör jag ifatt er där uppe i det blå. Någon som vet om det bjuds på mat där ute på Blåkulla? Kanske blir grillat, för det känns som en bra kväll för just det. Tjing tjing, ses ikväll tjejer!


Jag vet att flera med mig har testa att blanda egen bellini hemma och det kan vara lite trixigt, då det är svårt att få tag på persikopuré. Nej, den i barnmatshyllan funkar inte. Mitt tips är att antingen använda persikolikör istället eller försöka hitta koncentrerad persikojuice. Ni kan också göra som jag och slå en skvätt koncentrerad exotisk nektar i varje glas och sedan fylla upp med mousserat vin. Funkar finfint och så får ni en snygg välkomstdrink till påsk!
 

10 kommentarer:

  1. Smarrigt!! Gla´ Påsk!

  2. Hahaha, gissa vad som ska drickas i morgon till frukost/brunch drink i vårt kök? Jodå, Bellini på skumpan som blir över från kvällens middag. Märkliga sammanträffande?!

    Anki låter hälsa att det är klart att vi ses där ute på himlen ikväll, på Blåkulla vankas det säkert grillat!

    Ha en riktigt härligt GLAD PÅSK, hela familjen.
    Kramar,
    Mårtenssons

  3. Anonym sa...

    Smarr : ) kram Sofia

  4. Mmmmm, med en Bellini i magen flyger jag snabbast och utan problem raka vägen till Blåkulla. Fast det blir ju lätt två eller tre och då är det inte längre läge att flyga, hihi!

  5. Gott! Glad Påsk!

  6. Ja, vi ses! Glad Påsk!

  7. Hej. Och ha en riktigt Glad Påsk. Jag tror att jag fick med dig på bild igår kväll när ni var på väg till ön ;). Bild på min blogg. /Urban

  8. Hoppas ni får en jättefin påsk!
    Kraam

  9. Du tog väl kvasttaxi till partyt efter den drinken :-)

    Glad påsk!

  10. Jag hann aldrig till blåkulla men vill passa på å säga Glad påsk nu! :)

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.