God Jul!

12/23/2012

Första "julafton" avklarad igår där årets första julbord avnjöts. I alla fall för min del eftersom
 jag nästan aldrig äter julmat före självaste julafton. Problemet är varje år det samma - hur ska man få plats med all mat utan att vara sprickfärdig!? Trots detta finns det ändå plats för julgodis...
Ikväll har vi haft uppesittarkväll med ett par vänner och njutit av helt ojuliga smaker utan istället ätit tapas. Får se om jag kan få upp lite recept innan nyår då en del av rätterna kan passa bra som plock när nyårsgästerna anländer. Vi har suttit och funderat lite över vad det nya kommande året ska bjuda på. Så mycket drömmar och alldeles för lite både tid och pengar.
Imorgon är det som bekant den riktiga julafton och då blir det ännu mer julfirande. Vi har ställt fram en skål gröt till tomten så han inte missar vårt hus. Även lagt dit en pepparkaka för att han inte ska råka bara gå förbi.



God jul alla fina läsare och vänner! Det kan mycket väl hända att jag och bloggen går ned i koma efter all julmat, men i så fall lovar jag att vi är tillbaka så fort vi är sugna på vanlig mat igen! Ha en finfin jul nu! Kram på er!

11 kommentarer:

  1. Koma är helt ok gör mig. Jag hör dig sällskap.

    God Jul
    //Malin

  2. God jul!

    Hoppas ni får en skön julhel.

  3. Jag önskar dig och familjen en riktigt God Jul! Kram

  4. GÖDE JUL, vännen :)

    Megakramar

  5. God Jul och hoppas ni får en riktigt mysig jul!!

  6. God Jul på dig också

  7. Vill bara önska dig en riktigt god jul och hoppas att tomten stannade hos er :)

  8. God Jul! Hoppas du har en fin helg.

  9. God Jul önskar jag dig från mig!
    Kramar!
    //Lana

  10. Hoppas att tomten hittade gröten och att ni har haft en fin julaftonshelg. Kram

  11. Tack allihop! Jodå vi lyckades få tomten att stanna till hemma hos oss med ett par klappar.

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.