Iiiiiiiiiiii!!! Yes!

6/20/2010

Precis så känns det idag! Nu är det inte gårdagens stora bröllop jag är i extas över. Jag börjar min semester idag! Så skönt det ska bli. Har faktisk fått den där rätta sommarkänslan nu när det varit fint väder. Annars brukar den inte infinna sig förrän efter midsommar någon gång. Eftermiddagen spenderades i solen med det nya numret av Mama och en med en sommardrink.



Så här är en drink att testa för alla er som passat på att göra syrensaft på era (hrm... eller någon annans...) syrenblommor. Har ni nu inte gjort syrensaft så går det lika bra med flädersaft. För de kommer blomma snart. Så recept på flädersaft kommer.


Syringa summer passion (fint va?hi hi)
1 del pressad citron
2 delar gin (tycker Bombay Sapphire är godast)
2 delar syrensaft
4-5 delar kolsyrat vatten (ungefär)

Blanda citronjuice, gin och syrensaft tillsammans med is i en shaker. Skaka och sila/slå upp i ett glas. Fyll upp med kolsyrat vatten.
½ citron ger ca 1/4 dl juice så då blir det ca 2-2 ½ dl färdig drink.

På tal om bröllopet igår. Har ni ätit bröllopschokladen? Läs detta innan, så väljer du förhoppningsvis ett bättre alternativ. Rebecca har sammanfattat detta hemska med bröllopschokladen så bra. Eller kika på detta. Det får aldrig vara okey med barnarbete. Jag ryser bara tanke på att det skulle vara ett av mina barn. Jag väljer Fairtrade både när det gäller choklad, kaffe och bananer bland annat. Här är ett av deras nyhetsbrev som handlar om just barnarbete.

7 kommentarer:

  1. Kanonrecept, tänkte oxå på att gin i saften skulle vara gott, så bra att du fixat till ett gott recept till alla oss saftare!
    Hoppas du får en härlig semester med fint väder, god mat och dryck och avkoppling framför allt!

  2. Å vad härligt med semester, hoppas du får toppenväder och en massa sköna stunder!

  3. vad härligt med semester! hoppas, hoppas att du får fint väder! speciellt på midsommar, såklart - här verkar det som att det ska vara sol! hurra!

  4. Wow vilken läcker drink! Ska nog ta o göra rabarbersaft inom de närmsta dagarna jag. Grattis till semestern, själv har jag 2 veckor o 2 dagar kvar tills min semester. Förhoppningsvis kan jag ta ledigt onsdagen också för jag känner på mig att jag har en del kvar inför bröllopet att fixa ;-) Mycket med det jordiska!

  5. Så härligt med semester Emmy. Du ser ut att njuta :)
    Usch vad tråkigt med chokladen. Nu fick jag dåligt samvete för att jag åt såna.

  6. Den ser ju läskande god ut! Helt rätt start på semestern!
    Passa på och njut och ha en härlig semester!
    Kram Gourmetmorsan

  7. Åhhh...den drinken skulle jag bra gärna velat ha just nu!!!

    Intressant och mycket sorglig läsning ang bröllopschokladen....
    Har inte själv testat den. Men just nu känns det som att inga av deras produkter är lockande.
    Synd att det ska vara så attans dyrt med "bra" choklad.

    Ha en bra kväll! /Åsa.

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.