Energidrink

2/24/2013

Har ni haft en skön helg? Jag jobbar nästan hela helgen, även om jag var ledig igår kväll och kunde njuta av lite mellomys hos ett par vänner. I år har jag ingen favoritlåt inför final. Det känns som det kan gå precis hur som helst. Eller... det känns det i och för sig varje år som det kan. Men vi väl alla vara överens om att det blir en salig blandning av låtar i finalen och vi behöver nog inte oroa oss för (hoppas på) att att vi ska vinna två år i rad...
Barnen är inne på sista dagen av sitt sportlov sedan väntar skola och dagis igen, så idag leks det för fullt med kompisar. Det gäller att suga ut det sista ur lovet. Smoothie brukar vi ha som stående inslag när det vankas mellis hemma hos oss, men denna gång mixade jag bara frukter och skippade yoghurten så det blir kanske ingen riktig smoothie, men gott! Dessutom skrämmer det säkert bort en och annan bacill som stryker omkring. Ha en fortsatt skön söndag!



Energidrink för alla virusrädda, 4 pers.
1 ananas, skalad och skuren i mindre bitar
2 apelsiner, pressad juice
2 blodgrape, pressad juice
1 lime, pressad juice
1 bit ingefära, skalad och hackad

Mixa ananasbitarna tillsammans med de pressade citrusjuicerna samt ingefäran tills du har en tunnare dryck. Drick med detsamma.

15 kommentarer:

  1. Smoothies blir det som oftast till frukost hemma hos oss! Jag använder frysta frukter och bär och soija-mandelmjölk. Toppar med chiafrön! Din version låter fräsch och skrämmer säkert bort bacillerna!

  2. Fräsch! Kan tänka mig att det hade funkat med lite sprit där i också, men kanske inte till mellis, mer till Mello!

    Kram kram

  3. Alltså, jag tycker inte att det är en enda låt som är bra i år... När Alcazar sjöng i mellanakten var alla deras låtar långt bättre än vad som har presenterats i år. Säger jag trumpet med handen i chipsskålen.

  4. Låter riktigt syrligt och fräscht! Har tyvärr inte hängt med mello alls i år, tråkigt!

  5. Tyvärr är det många baskelusker i omlopp varav jag fått känna på ett *host host.

    Man behöver ju inte ha yoghurt i, det blir gott ändå och din ser grymt god ut, kram vännen!

  6. Det är en smoothie även utan yoghurt och den du skulle jag vilja trycka i mig! Skulle vilja göra med bara frukt och grönsaker oftare men då måste man väl ha en sån där press/maskin...

    Raffes bidrag är bäst hittills. Eller minst dåligt. Förstår inte att man inte har kunnat vaska fram bättre startfält. Gillar att Mustasch valde namnet på sin grupp för att många av deras förebilder inom musik har mustasch. En av dem är Freddie Mercury som jag avgudar. Och nog tyckte jag att jag fick lite Freddie-vibbar av hans bidrag!

    Trevlig söndagskväll och kram!

  7. Det vi sett av festivalen har väl varit lite si och så, håller med Helena om att Alcazar slog dom alla på fingrarna:)

    En riktigt vitaminbombning i glasen, precis vad som behövs i dessa sjuktider. Ser underbar gott ut. Fast vi har, peppar peppar, klarat oss från de där baskeluskerna.

    Kramar

  8. Gott med smoothie, ska försöka göra det lite oftare här hemma tror jag. Tänker mig att det är bättre med en liten sådan till frukost i veckorna än ingen frukost alls. Kanske håller mig friskare med :)

  9. Mmm...såååå gott!
    Måste nog göra sådant smoothie för att skrämma baciller i halsen!
    Ha en toppen kväll!
    Kram kram
    //Lana

  10. Vad gott det låter med ingefära i smoothien. Det måste jag prova någon gång. Annars blir det mycket ingefärste och fruktjuicer här för att försöka skrämma bort förkylningarna.

  11. Vi gjorde smoothies till frukost. Bra början på dagen. Kram!

  12. Jaha, den här behöver då jag ta och testa. Bacillrädd och ganska trött som jg är…
    Får ta och handla hem ingredienser i veckan mao..
    Nu måste jag sussa!
    Himmel va tiden rusar iväg..
    Hoppas du sett min inbjudan på FB:)
    Sov gott!
    Kram Anna

  13. Jag som aldrig brukar kolla på Mello såg lite i lördags, vilken rivstart med grånade tinningar, tutt-tofsar och svans(!), efter det var det inte så mycket skoj längre.

  14. Ja, det kan ju behövas lite vitaminboostande i dessa tider, hälsar en vabbare!

  15. Energidrink kan verkligen komma till pass i dessa förkylningstider.
    Inte heller nån direkt favvo i mello. Tror herr Björkman inte vill att vi ska vinna två år i rad...;)

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.