Fredagsvin

2/22/2013

Vinnaren är dragen! Nu är det inte jag som är vinnaren även om man kan tro det när man ser mitt stora leende. Utan vinet som ska fylla The Black Box. PrimeWine vägt samman både folkets och juryns röster, och det blev "The Cosy" som kammade hem segern.
Så här lyder beskrivningen av vinet: Ett fruktigt och generöst vin med aromer av choklad, mörka bär, körsbär och lakrits. Mycket smakrik, utan att tappa mjukheten och den fräscha stilen. Vinet kommer att finnas i Systembolagets beställningssortiment från 1 april för er som vill ha er egen box.


Eftersom jag tycker om att kombinera mat och vin, så röstade jag på det vinet som jag tyckte passade bäst ihop med maten när vi gjorde blindtestet av vinerna. Och inte så förvånande kanske, men de flesta i juryn/av matbloggarna hade lagt sin röst på vinet "The Foodie" (fast det visste vi inte då), vars beskrivningen jag tyckte stämde bäst överens med både smaken på vinet och min personlighet :-)

3 kommentarer:

  1. Snygging in red gahhh finis. Mums med rödvin! kram Sofia

  2. Vi kommer absolut att köpa hem en box även om det inte blev det vinet som vi hamnade på när vi testade på Facebokk. Vi hamnade på Gourmand efter att ha svarat på testet, undrar vad det hade blivit om man hade smakat dom olika.

    Skål,
    Mårtenssons

  3. Ser fram emot att kunna köpa vinet. NU blir det mest flaskvin, men i april börjar det bli aktuellt med boxvin igen, då våren är här och man tar ett glas vin var och varannan dag... ;-)

    Jag vann minsann presentkort i tävlingen, jippi till mig!

    Kram kram

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.