En sisådär start på semestern

6/15/2012

Idag börjar min och Berras semester. Jag har varit på gott humör hela dagen och trallat på sommarvisor (ledsen Jake för min lite falska sång), fram till tre när dagis ringde och sa att de hade en hängig tjej som behövde komma hem. Det hela slutar med att jag hämtar två barn som visade sig ha mer än 39 grader i temp. Alla planer på att laga något extra gott, kanske grilla lite, sitta ute på altanen och njuta blev som bortblåsta. Istället blev det en snabb handling i en butik med ganska tomma hyllor och inget lagat alls i bistron. Ett par färdiggrillade kamben och kycklingklubbor tillsammans med ost och kex fick bli en hyvens middag och start på semestern. För er som undrar över kexen, ja jag äter gärna smörgåsrån till dessertostar. Oftast äter jag dem i bitar eller på päron. Jag vill att smaken från osten ska vara så tydlig som möjligt. Kvällens ostar var en cambozola och en taleggio i sällskap av en finfin äpplechutney. Så även om nattsömnen blir störd av febriga barn så gör det inget, jag har fyra veckor på mig att bli pigg :-)

 Ha en skön fredags kväll mina vänner, så hoppas jag vi ses imorgon!

14 kommentarer:

  1. Stackars små! Men h-u-r-r-a för semester, jag har en vecka nu sedan jobbar jag en och sedan sticker jag :-)

    Hoppas helgen blir fin för er!
    Kram

  2. Åh, ingen vidare bra start på semestern, med du gör rätt i att se det från den ljusa sidan - gott om tid att vila ut:)

    Ser väl ut som att ni fick en klart godkänd kvällsmåltid i alla fall!

    Ha nu en riktigt skön helg på er,
    kram och krya på er hälsningar till ungarna!

  3. Anonym sa...

    Åhhh stackars barnen : ( trist hoppas det vänder fort! kollar fotboll och det ser INTE bra ut suck kram Sofia

  4. Härligt med semester och att få tid till att sova ut, njut till fullo vännen!

    Maten ser så god ut, bruschetta, fylld paprika ja jag hade blivit mätt hos dig med vegis som jag är ;)

  5. Ostbricka med kex till är mums! Hoppas barnen blir fort bättre!

  6. Sjuka barn är krävande! Jag har ju varit ensam med mina genom åren och fÅtt ta alla vaknätter själv. Det tar på orken. Hoppas att fortsättningen på semestern blir bättre!!!

  7. Ouch, sicken otur. Hoppas de kryar på sig snart och att ni vuxna blir förskonade från sjukdomen. Jag ser att ni använder ett gammalt (eller kom jag nyss på det?) husmorstips för att mota mot eventuella sjukdomar: ost och vin. Bra där!

    Och grattis till semestern!

  8. Perfekt sätt att börja semestern på! Längtar tills jag själv kan avnjuta goda ostar, kex och ett glas vin :D

  9. Huga! Stackare... Men det är bara att reda sig även om det inte blev någon sås. Det är för himla najs att man ändå kan få ihop det riktigt gott direkt från butiken.

    Hoppas de mår bätre nu och att helgen blir bra, och semestern ändå bättre!

    Kram

  10. Åh vad tråkigt för barnen - hoppas de kryar på sig snabbt!

  11. Vilken oturlig början på semester! Tur att den har 4 veckor på att blir bättre :)

    http://bakasockerfritt.blogg.se/

  12. Idag är barnen lite piggare och feberfria, på både gott och ont... ;-) Ska man se det från den ljusa sidan så börjar inte den riktiga semestern förrän på måndag!

  13. Aj då! Men det blir förhoppningsvis fler härliga kvällar under semestern, så då får ni se till att grillen gör sitt😉 tråkigt när barnen får feber vid den här årstiden... Hoppas de kryar på sig! Ha en härlig semester också! Kram

  14. Åh vad jobbigt för er alla. Min son har också varit snorig och febrig hela veckan. Vi har dock inte semester än. Hoppas ni all mår bra nu och får börja njuta av semestern. Och vad gäller ost och kex håller jag helt med dig. Jag äter helst ost utan kex. Men gärna me den klick marmelad på. Så gott!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.