Ledighet = långjästa bröd

6/02/2012

God morgon! Har ni också vaknat till en solig dag? Helt underbart! Jag vaknade även med lite fjärilar i magen. Inte för att jag är nervös utan för att jag har en så spännande dag framför mig. Jag ska nämligen träffa tio andra matbloggare och lära oss att laga indisk mat! Underbara Amy har bjudit in oss för att laga indisk trerätters. Hur coolt är inte det?! Så jag är supertaggad! Ni får helt enkelt klara er utan mig ett par dagar. Och eftersom det ska komma en och annan skur tycker jag ni ska ta er tid och baka lite långjäst bröd (kolla under långjästa bröd i receptskafferiet). Jag gör det jag är bäst på ( hrm... säger min man) lämnar köket/huset i en stor röra och drar iväg på bloggdate. Berra tycker ändå att det är roligt att städa. Ja ja, kanske inte städa upp efter mig, men om jag mutar honom med hembakat bröd och god mat så gnäller han inte fullt lika mycket.
Ha en skön och god helg mina vänner. Det tänker jag ha!



11 kommentarer:

  1. Vad roligt med bloggdate! Ha det så roligt!

  2. Vad spännande! Hoppas ni får det riktigt trevligt :)

  3. Låter kul, ha de gött!

  4. Bra muta tyckr jag:)) Hoppas ni får riktigt kul på bloggträffen, så spännande det låter:)))
    Må bäst!!!
    Kraaaaaam Anna

  5. Hej! Kul med en bloggdate, hoppas ni får det riktigt trevligt. Långjästa bröd kanske man skulle prova någongång, men ikväll blev det en snabb rulltårta istället som hamnade på min blogg. Ha en bra fortsättning på helgen./Urban

  6. Vad spännande! Ser jag fram emot att snart få läsa om. :-)

  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
  8. Jag är allt lite avundsjuk på er träff, men ser fram emot att få ta del av resultatet.

    Kram Malin

  9. Bloggdejt låter otroligt roligt! Jag önskar att jag kunde varit med. Kram!

  10. Ni verkar ha haft det sååå mysigt!! Ska bli spännande att se vad mer ni haft för er :)

  11. Jag som just sa till Carl att om det ska fortsätta regna i veckan så kommer jag baka minst ett bröd om dagen. Vi får väl se om vädret testar min tillförlitlighet eller om jag kommer undan! ;-)

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.