Sommarpresent

6/16/2012

Jag brukar avundas alla som får sommarpresenter på jobbet. Ni vet fröknarna får godis och blommor, företagen delar ut presentkort på restauranger eller så får medarbetarna delikatesskorgar. Inom landstinget fungerar det inte riktigt så. Jag är inte bitter, bara lite avundsjuk. Det är så mysigt att ha något fint med sig under armen när man knatar iväg på semester. Eva nu får du inte tro att jag inte uppskattade smörgåstårtan och gräddtårtan vi mumsade på igår, men nästa år tror jag vi ska ha paketleken också (reglerna hittar ni här). Fast då riskerar man å andra sidan att ändå bli paketlös...


Men igår fick även jag en sommarpresent! Okej, den kom inte från jobbet. Eller, det beror på hur man ser det, det kom från en "bloggkollega". Finaste Lotta som missade bloggträffen på grund av att Stockholm Marathon ställde till det för både tunnelbanor och taxibilar. Grrr.... Hon är så snäll och har köpt mig ett alldeles eget Remsan-drink-glas! Tack snälla du!

Så trevlig helg allesammans! Nu hoppas vi att mina gullungar piggnar till ordentligt och att solen skiner riktigt mycket imorgon.

16 kommentarer:

  1. Ja den där Lotta är bra att ha ;) Här dök det också upp en fin gåva som kommer upp inom kort hos mig... hurra för Lotta!

  2. Åh, älskar allehanda gåvor! Jag fick hink, spade, choklad och pocketbok av min rektor i sommarpresent, blev superglad!

    Kram Malin

  3. Vassego, Emmy! Det fick bli näst bästa sättet att få fram glaset till dig, tyvärr via post i stället för personligen :-( Kul att du verkar gilla glaset, jag tyckte det hade ditt namn skrivet på sig :-)

    Är det rosa bubblor jag ser där i glaset? Ser härligt ut med blå himmel och allt. Solen kom till landet till slut i eftermiddags efter många timmars regnande.

    Hoppas verkligen småttingarna piggnar på sig så att det blir en fin söndag och fortsättning på semestern!

    Kram Lotta

  4. Anonym sa...

    Åhhh Emmy vilken fin present : ) Underbart med semester vad har ni för semesterplaner? kramar Sofia

  5. Och det var inget dåligt drink-glas! Superfint! Vad roligt!

  6. Lotta, jag älskar glaset! Du kunde inte ha prickat mer rätt!
    Sofia, grejen är den att i år har vi inga planer alls för semestern. Det känns så skönt! Visst kommer vi hitta på saker, men inget planerat.

  7. Så fin present! Ha det fint!

  8. Snyggt! Vad ska du ha om inte ett drinkglas? ;)

  9. Vilket fint glas! Ser fram emot fånga fina drinkar i det!

  10. Hej hopp, det var väl verkligen den perfekta gåvan till dej, vilken Lotta! Recepten som kommer i det glaset ser vi fram mot.

  11. Vilket vackert glas!
    Ja, det är faktiskt väldigt trevligt med sommarpresenter. Det kanske inte är något som man direkt hade köpt till sig själv men ändå roligt att få något och så känner man sig lite uppskattad...

  12. Vilket superfint glas! Vad kul! Och vad gulligt!

  13. Ah nice, klart att Remsandrinkarna ska ha ett eget glas! Min dotters lärare fick ett restaurangbesök från vår klass och en gourmetkorg från paralellklassen, tror du jag var avis eller ;)?
    Min chef är skitsnål ;), eller kanske jag ska ge mig själv en liten sommarpresent någon dag.

  14. Jag känner igen känslan lite om sommarpresenter. När man jobbar i landstinget får man vara tacksam om man _får_ semester vissa år! ;)
    Jag har absolut ett toppenjobb och toppenchefer, sommarpresenter ( eller julklappar för den delen) finns bara inte i budgeten i vår värld. Vilket jag tycker är jättetrist.
    Någon gång drömmer jag om att jobba privat på något sjukhus, ungefär som där jag jobbar nu med det gänget och cheferna. Men med andra förutsättningar.

    Jättefint glas du fick.
    Trevlig sommar!

  15. Tjusigt värre! Det där glaset skulle passa bredvid min guldaktiga matlåda! ;)

  16. Kaksmulan/Gun, Tycker du ska säga till din chef att du är väl värd en sommarpresent. Och lite lönepåslag ;-)
    Lena, det är just det att jag gillar mitt jobb på sjukhuset väldigt mycket. Fast ibland för mycket slit för de få slantar man får.
    Jake, det tror jag det! Jag ska se om jag inte kan hitta ett fint glas till dig också.

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.