Testa Erikas tomatsås!

4/06/2010

Håller med Erika, Madre Mia! vilken god tomatsås. Den går alldeles utmärkt att servera till pasta med lite riven god ost eller bara doppa ett bröd i på en tapasbuffé. Självklart kan man även använda den i andra rätter som tex Tomat- och citronfisk. Jag är precis som Erika inte så rädd för att lämna huset under tiden jag lagar något långlagat, så länge det inte är på så hög värme. Men vill man inte det så får man passa på när man ändå pysslar hemma.

Vi var efter alla påskmiddagar sugna på hemgjord pizza. Så jag tog halva satsen av Erikas långlagade tomatsås till dessa. På med en massa gott och så lite färsk ruccola på toppen.

Kolla den feta kanten... Kavlade ut degen lite slarvigt, men det var 2 barn som blev mycket glada :-)

6 kommentarer:

  1. hjälp, vad gott det där ser ut!

  2. Tack för supporten...
    Ibland undrar man!?..

  3. Vilken härlig pizza! Hur får du den så fin i vanlig ugn??

  4. Kockan är 9.30 på morgonen, jag åt precis frukost men nu blev jag vrålsugen. Fy vad gott det ser ut! :)

  5. Jag har trixat lite och kommit fram till att det blir bäst att låta degen jäsa bara en gång och sedan förvärma plåten i ugnen innan samt att ha hög värme i ugnen.

  6. Ser urgott ut! Sitter och är hungrig och väntar på att det ska bli lunch nu!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.