En hetare fredagsdrink

2/11/2011

Igår började jag känna att det satt en kråka och ville kraxa i min hals, men detta förträngde jag. Gick och tränade och gav järnet, så pass att jag hade träningsvärk redan efter passet :-/  Vilket är liiite värre idag och nu vill jag inte ens tänka på hur det kommer kännas imorgon. Tack syrran för trevligt sällskap! Dessvärre fick kråkan frispelet och tog över min hals fullständigt. Så det var en ganska matt Remsan som trampade hem i värsta snöstormen idag. Min chef försåg mig med lite naturpreparat så jag ska kunna repa mig. Så nu blir det ett varmt bad och fredagsdrinken blir idag en spetsad varm choklad med smak av apelsin!


Cointreau Choko, 1 glas
20 cl varm choklad
3 cl cointreau (grand marnier funkar säkert också)
vispad grädde
kakao
rivet apelsinskal

Gör din egen favorit choklad eller klicka på länken ovan (där hittar du även lumumba). Tillsätt cointreau och rör runt. Toppa med vispad grädde, pudra över lite kakao och garnera med apelsinskal.


Ja, som ni förstår behövs det lite extra för att få upp värmen. Så ikväll ska det bli heta scampi i mangosås med mycket chili. Bort bort med dig fula bacill!
Ha en trevlig helg mina vänner!

14 kommentarer:

  1. Oh, efterrätten är fixad för vår del och hjälper den mot dåliga halsar så blir Anki glad! Tur vi har alla ingredienserna hemma till drinken.
    Vi brukar slå lite Mintu i varm choklad så det ska bli intressant att få smaka något annat.

    Ha en skön helg och krya på dej!

  2. Vilken härlig drink! Jag hade turen och hade medvind i snöstormen hem idag. Men halt som bara den. Hålla hårt i styret!!!

  3. Låter gott det där :-)

  4. Krya på dig!

  5. Häftigt eld på glaset :) Kyra på dig.

  6. Låter gott det där!

    Här har barnen legat i veckan, men är pigga nu.

    Krya på dig och ha en skön helg!

  7. Vilken superdrink som innehåller både choklad och apelsin. Perfekt att njuta i solens strålar!

  8. Vilken bra tips!

  9. Mums! Det ska testas!

  10. Drinken låter god =)
    Krya på dig o ha en underbar helg =)
    Kram
    //Nelle

  11. Låter som en god drink! :-)

    Krya på dig.

  12. Krya på dig! Hoppas helgen blev bra trots kråkan :-) Låter som en jättegod drink! O gud va god Lindström-limpan ser ut, det måste jag testa!!! Kram på dig!

  13. Låter gott. Fredagsdrinken alltså, inte halsen. Hoppas att du kryar på dig snarast!

  14. det här lät gott :) snyggt glas. jag har såna för whiskey :) hoppas att du känner dig bättre denna kväll!? kram

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.