Fredagsmys

1/16/2010

Nu blev inte mitt fredagsmys så långvarigt eftersom jag var tvungen att åka till jobbet. Och där har vinterkräksjukan slagit till så där är allt annat än mysigt just nu :-( Så jag hoppas verkligen att jag klarar mig. Men nog om såna ruggigheter.
Idag är nog första dagen som jag inte känner någon träningsvärk i benen sedan jag testade afrodans - i måndags! Ja, det har känts som någon stelopererat baksidan på låren. Får se när jag vågar släppa loss igen.

Teriyakifilé med mangosallad i vitlöksdressing, 4 pers.
600 g fläskfilé, 4 kotletter el. karréskivor
1 krm svartpeppar
1 rödlök, i skivor
1 dl köttbuljong
1 dl teriyakisås
1 msk japansk soya
sesamfrön

Mangosallad i vitlöksdressing
1 roman- el. salladkåls huvud, strimlat
75-100 g sockerärtor, strimlade
1 mango, tärnad
1 dl matyoghurt
2 vitlöksklyftor, finhackade
salt & peppar

Blanda matyoghurt med vitlök och smaka av med salt och peppar. Vänd ned sallad och sockerärtor samt till sist manogontärningarna försiktigt.
Stek köttet och krydda med peppar. Blanda buljong, teriyakisås samt soya och slå det runt köttet. Låt koka någon minut. Strö över sesamfrön innan servering.
Servera köttet tillsammans med såsen och vitlökssalladen samt ris eller nudlar.

1 kommentarer:

  1. Äh, skit också, jag lyckades trycka på avvisa kommentar inne i min blogg på det du skrev om drinken. Ifall det dyker upp hos dig att jag dissar din kommentar så är det bara för att jag är kass på att trycka på rätt knapp... Men jag håller med dig om att man aldrig kan få varken för många drinkrecept eller mattidningar! :-)

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.