Goda grova småbröd

1/14/2010

Det här med att baka bröd är ganska nytt för mig. Jag fick inte riktigt till det och tyckte det var svårt. Det går en hel del bröd hemma hos oss med 2 barn och vi hade tröttnat på butikernas dåliga utbud på bra bröd. Och vägen förbi något bageri tog vi inte alltid. Så jag började testa olika recept och redskap. Och nu finns det bara ett problem, det finns så otroligt många fler brödsorter jag vill testa än jag hinner baka...


Det här receptet hittade jag hos Jennie (Kalasgott), de heter Små grova morotsbaguetter.

Visst ser de goda ut?!

2 kommentarer:

  1. Ser jättegott ut! Vill så gärna baka surdegsbröd, för det ska ju vara nyttigt och GI vänligt. Men jag tror jag väntar tills alla överlödiga kilo är borta.
    Kram / Katarina

  2. Oj vad goda dom såg ut. Är dom likagoda som dom ser ut så måste jag juh bara testbaka dom ;)

    Tack för din fina kommentar inne hos mig :)

    Kram Stina

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.