Trött på gröt?

1/06/2010

Gör ett bröd på den istället. Jag har tidigare provat att göra grötbullar, men inte grötbröd. Jag hittade receptet hos Jessica (Hallon & Blåbär), här hittar du receptet. Dock hade jag inget vetemjöl special hemma så jag tog siktat dinkel, men det blev jättegott ändå. Men man får då minska på mjölmängden en hel del. Mina gryn kom inte från Axa, men de får ändå vara med och göra lite reklam eftersom deras motto känns passande när de flesta börjar "sina nya liv" så här efter nyår.



1 kommentarer:

  1. Hej
    Prova Saltåkvarns Dinkel. Allt deras är helt ekoloskiskt och ska enligt "säkra" källor vara kanon! Jag hittar Saltåkvarns på Coop.
    Kram på dig (smarrigt brödet ser ut :-))

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.