Mot Stockholm!

9/03/2010

Nu sitter vi snart ett helt gäng tjejer på bussen mot Stockholm. Iiiiiii! Här ska det sippas drinkar, shoppas och så klart springas 1 mil. Så har ni inte lämnat ert svar i tävlingen, så gör för guds skull det! Ni har fram till start på söndag på er. Och vad passar inte bättre en dag som denna om inte en fredagsdrink! Min kommer jag inta på någon bar i Stockholm. Nice... Jag vet!

Blev så sugen när jag såg att någon testat lingoncaipirinha, men sedan när vi väl skulle testa drinken så kom jag inte på vart jag sett det. Måste skaffa en skrivare hemma... Så jag googlade helt enkelt på det. Men när vi sedan testade receptet som var från Allt om Mat, så blev det alldeles för sött får oss. Så vi gjorde helt enkelt om receptet lite. Här hittar du originalreceptet. Här kommer vårt.



Lingoncaipirinha, 2 glas
3/4 dl vatten
3/4 dl socker
8 cl mörk rom
8 cl ljus rom
16 myntablad
2 dl frysta lingon
2 lime, i klyftor
is

Koka vatten och socker tills sockret löst sig. Låt kallna. Blanda sedan med romen. Pressa saften ur limeklyftorna ned i två glas. Varva sedan limeklyftorna, lingon, myntablad och is i glasen. Häll över rom- och sockerblandningen.

Namnet Caipirinha betyder tydligen "den lille tölpens drink"... Tyckte Berra blev lite konstig, hi hi... Ha en trevlig helg allihop - för det ska jag!

12 kommentarer:

  1. Lycka till i Stockholm. Har vi tur springer vi på varandra utan att veta om det (även om jag inte deltar i loppet).

  2. Lycka till på tjejmilen.
    Det kan vara hos mig du sett Lingoncaipirinhan, då jag hade det på min blogg för ett tag sedan :)

  3. Vad duktig du är som ska ut och springa. Hoppas att det går bra för dig. Drinken ser härlig ut!

  4. heja, remsan! heja heja! hoppas att det går bra för er, ska hålla tummarna såklart! njut nu ordentligt av helgen i stockholm, kram!

  5. Mums!

    Lycka till med kutandet :)

  6. Lingoncaipirinha är supergott, det gjorde vi i julas och sippade på framför granen.
    Lycka till i helgen nu, och ha en riktigt underbar helg i Stockholm!

  7. Lycka till!!!

  8. Så gott de ser ut!!
    och lycka till i helgen

  9. Stort lycka till!! Blev faktiskt lite sugen på att springa. Får nog överväga det till nästa år. Kul att dra ihop ett tjejgäng och göra en grej av det!!

  10. Lycka till! Skulle också ha sprungit men har träningförbud just nu pga hälsenan...
    Får trösta mig med din härliga drink i stället.

  11. lycka till på loppet i morgon :) kram

  12. Hoppas loppet gick bra och att ni hade en trevlig visit i Stockholm!?

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.