Nu är jag tillbaka!

9/06/2010

Halloj allihop! Nu är jag tillbaka i Kalmar igen, efter en underbar helg i Stockholm. Jag ska gå igenom lite bilder idag och försöka sammanfatta helgen som bjudit på goda drinkar, massor av god mat i trevligt sällskap. Och så sprang jag ju igår också, en hel mil... Pust! Ja, det var jobbigt bitvis, men det gick. Jag är inte någon löpare direkt och hade det inte varit för min väninna Jessica lurat med mig på tjejmilen nu två år i rad, så hade jag aldrig sprungit så här långt. Och jag sprang hela milen på 1.00.02 inklusive en liten "kissepaus"! Så jag är jättenöjd! Och ett JÄTTESTORT tack till alla som hejat på mig på bloggen, mailen, facebook och via sms. Jag lovar jag tänkte på er när det var som tyngst. För det var det bitvis... Men det gick! Skam den som ger sig. Kraaaam på er alla.
Och ett stort grattis till Sanne - Mina Baktankar som gissade närmst med 60 minuter. Maila mig din adress som kommer frukost-kitet med posten.
Så idag bjuder jag på den goda middag vi åt kvällen innan jag åkte, så kommer mer om resan förhoppningsvis imorgon.


Tomat- och ostfyllda kycklingfiléer med baconströssel, 4 pers.
1 pkt bacon
4 kycklingfiléer
200 g Philadelphiaost
6 soltorkade tomater, strimlade
½ citron,rivet skal och saft
2 dl matyoghurt
1 msk honung
salt och vitpeppar
gräslök

Blanda Philadelphiaost med soltorkade tomater och rivet citronskal. Skär upp kycklingfiléerna så du kan bre ut fyllningen, snitta inte bara upp dem. Fyll kycklingen med ostkrämen och fäst med tandpetare. Knaperstek först baconet och låt rinna av på hushållspapper. Stek sedan kycklingen helt klar (eller bryn den och stek den klar i ugnen). Blanda matyoghurten med citronsaft samt honung och smaka av med salt och peppar. Skär upp kycklingen och servera tillsammans med citronsåsen och baconet. Strö över lite gräslök.



Vi åt även färska haricots verts som jag kokt lätt och så fick pastamaffian här hemma även äggnudlar till. Färska bönor är såå gott!

12 kommentarer:

  1. Ja finns inget godare än färska bönor! :-) Vilka goda filéer! Tack för det ;-) såna blir det här i veckan!

  2. Vad skönt att du kom i mål och att allt gick bra. Kycklingen ser jättegod ut.

  3. Hejsan! Dina bilder och recept är kanonbra. Blir hungrig bara genom att bläddra bland dina inlägg.

  4. Det var ju en strålande tid du sprang i mål på! Det ska du var NÖJD med!
    Kycklingen verkar ju bara så god... Ser fram emot fler bilder om helgen i den stora staden :-) Kram

  5. WOW, grattis till milen!
    Har läst om din och andras Kenwood och ni verkar alla så nöjda så vi litar på er... Längtar så.

  6. Gratulerar! Vilken bra prestation! Både vad häller milen och maten ovan ;-) Ser verkligen jättegott ut.

  7. HURRA jag vann! Grattis till en mycket bra tid!

  8. hurra, vad duktig du är! låter som att du har haft en grym helg, ska bli kul att se bilder!

  9. Grattis till Tjejmilen
    Starkt gjort.
    Hur jag hittade till dig. Jo det var S-a som tipsade mig .
    Din blogg är en guldgruva för min gubbe för han är en hejare på att laga mat. Han får väl kolla här tillsammans med mig för dator är inte bra på.
    Det var precis som S-a att detta var en riktig kalassida......Tack för en massa härliga recept.
    Hit kommer jag gärna fler gånger när fantasin sinar.
    Kramizz// Lotta

  10. Grattis till milen!! Jag tycker du är jätteduktig!
    God mat också den kycklingen såg smarrig ut och jag gillar också bönor till!

  11. Mmm...låter kanongott!

  12. Grattis grattis till milen! O maten ser himla smarrig ut! Ser fram emot fler bilder från Sthlmsvistelsen :)

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.