Hipp hipp hurra för Remsan idag!

11/29/2010

Jaja men, idag blir jag 37 år. Det kan man inte tro. Jag vill inte tro det i alla fall. Inte för det att jag har någon åldersnojja, men vem vill bli äldre? Jag älskar mitt liv och vill på ett sätt inte att åren ska gå. I år hade jag i alla fall tur att min födelsedag lyckades infalla dagen efter 1:a advent. De flesta år krockar min födelsedag just med advent och alla som bor i Kalmar ver vad det är den helgen...



...just det, julmarknad på slottet. (Vilket snöigt Kalmar vi har fått!). Och så julskyltning också. Så vad tror ni? Precis, alla är mer intresserade av att gå på dessa tillställningar än mitt kalas. Buhu... Näe, allvarligt så är det mysigt att stå där redo med varm glögg och ett dukat bord.
Men i år var jag själv på slottet och trängdes som alla andra. Idag blir det däremot kalas!
Som de flesta andra matmarknader fanns där en massa gott att både provsmaka och inhandla om det föll en i smaken. Så som goda ostar...



Vackra bröd. Fast jag tyckte de var mer vackra än goda dock...



Havtornsdelikatesser. Jag köpte havtornsjuice som ska göra mig till superkvinna. Sa de inte det?! Bra skulle det vara i alla fall.



Marmelader och senap i långa rader...


Te, kryddor, karameller, you name it, i fina förpackningar.



Nötter med alla möjliga sorters överdrag och smaker.


Ett helt stånd med bara marsipangodis med olika smaker. Där hittade jag en fräck tant. Fräck på så vis att hon verkligen knölade munnen full med smakbitar av marsipan. Hon kunde knappt stänga munnen... Dessa människor förundras jag alltid över. Äter de inget på hela dagen innan de besöker matmarknaden?


Jag fick tyvärr meddela kungen att han varit lite för sent ute med min middagsinbjudan, så jag fick tacka nej. Det var många (gamla) kungligheter på plats och de hade dukat upp flera bord med festmåltider. Fattar inte varför de limmat fast allt i duken, bara... Hm...



Vet ni vad, jag ska ha en alldeles underbar dag idag!

18 kommentarer:

  1. Grattis grattis på födelsedagen! Härligt med marknader!

  2. Grattis på den stora dagen! Hoppas att du får en underbar dag med allt vad det innebär!

  3. Grattis!!! Vilka härliga bilder du tog på julmarknaden =) Vi köpte underbar honung från Lustgården. En dunderhonung med citron, en samksatt mad blåbär och en smaksatt med mintchoklad. Dessa ska jag prova att ha i chokladpraliner till jul. Hittade ett recept på det på "Bara en kaka till.." :) Perfekt att ta med som present!!
    Marcipanen är ju bara så god, men vi mulade inte i oss allt de hade att bjuda på där inte, då känner man ju inte vad det smakar ju!!
    Ha en underbar dag! :)

  4. Hipp hipp Hurra för dig på din stora dag! Som jag alltid säger... "Man ska passa på att fira så mycket som möjlig" :-) Åldern behöver man ju aldrig nämna.. Ha en underbar dag! Marknaden ser härlig ut och all snö som ni fått! Här ligger det faktiskt oxå massa snö och ruskigt kallt för den delen...redan i november! Undrar hur den här vintern kommer bli? Kram på dig! Gourmetmorsan

  5. Stort Grattis! Vilka mysiga bilder från slottet! Får nog bli en tur dit nästa år!

  6. Stort grattis på födelsedagen!! Klart att du kommer att ha en bra dag! Här på västkusten är det en jättefin vinterdag. Solen skiner men skitkallt o blåsigt.

    Vad mycket goda grejjer. Har inte varit på någon julmarknad iår men får nog pallra mig iväg o köpa lite gott!!:)

  7. Grattis på födelsedagen!!!
    Hoppas att du blir ordentligt uppvaktad av nära och kära!

    Vilken mysig julmarknad ni har varit på. Havtornsjuice är ju så gott.

  8. Stort grattis på födelsedagen! =)

  9. Jättegrattis på födelsedagen!!! Hoppas du har en alldeles underbar dag och blir ordentligt firad!
    Såg väldigt mysigt ut på julmarknaden, har faktiskt varit på Kalmars slotts julmarknad för många år sedan och det var jättetrevligt men lika kallt då som nu ;).

  10. HURRA HURRA HURRA!!!! hoppas du får en alldeles underbar födelsedag!

    stora kramar från bästkusten :)

  11. Grattis på födelsedagen! Här har du en skytt till som firades förra veckan :)

  12. Grattis! Och ja,jag fastnade för bröden med,så otroligt vackra dom var!

  13. Hipp hipp hurra och grattis på Remsan´s födelsedag!!!! Hoppas du fått en underbar dag och blivit uppvaktad i massor! Kram från ett snöigt Skåne!

  14. Grattis på din dag, hoppas den varit precis så som du önskat dej Och att du njutit och firats ordentligt!

    Så fint allt var på julmarknaden. Havtornsjuice är riktigt gott, inte illa om man dessutom blir en superkvinna!

    Kramar från oss båda!

  15. Grattis! 37 är väl ingen ålder :-)

  16. G*R*A*T*T*I*S på födelsedagen!!!

  17. Bättre sent än aldrig heter det ju, stort grattis i efterskott! :)

  18. Hej
    Ser att ni gillar Havtorn och förstått hur nyttigt det är. Ni är välkommna att beställa mera av mig. Vänligen Fredrik

    www.larssens.se

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.