Utmaningar

11/11/2010

Håkan och Anki gillar precis som jag utmaningar. De var de som fick mig att våga öppna min kyl och mina skåp i köket för er. Och egentligen blev det lite omvänd ordning. Brukar kanske inte visa mina gömmor hemma innan jag visat folk hur jag/vi bor. Så självklart ska ni få se vart jag brukar stå och mixtra och trixa med maten! Okey, jag fegade ur liiite... Min man hade skämts om jag lagt ut bilder hur det brukar se ut efter mig :-P Så eftersom jag har bäste mannen på att städa och hålla ordning, så får ni bilder på hur det ser ut när han röjt upp efter mig. Puss på dig älskling!

Välkomna in i Bistron!


Här är var tidigare matplatsen, så vi bytte ut de tre små fönstren som fanns mot ett enda stort. Så här står jag och kockar och blickar ut över skogen.



I andra änden av köket (där det tidigare var 2 små rum tänka som sovrum) finns nu lite mer arbetsyta och massor av djupa lådor. Till höger så skymtar ni matplatsen, där jag har mina "överskåp" eftersom alla brukar undra vart jag har "fin-glasen". Där inne finns nästan en hel vägg med skåp att förvara vin- och drinkglas.


Den andra utmaningen kom från Pernilla, den bästa prinsessan. Jag skulle berätta 4 x 5 saker om mig enligt nedan...

4 mat-program jag gärna ser
- allt med Leila. Jag vill också leva i Leila-land och ha vackra saker runt omkring mig, aldrig kladda ned mig och bara var så där söt.
- matakuten, tyckte jag var roligt, eller hemskt snarare.
- allt med Jamie Oliver. Jag älskar honom! Jag skulle kunna laga mat med honom på hans land i alla evighet...
- halv 8 hos mig. Varför ringer aldrig tv4 mig?! Jag och Martin (min granne som delar min passion) skulle vara ett oslagbart team :-D

4 saker jag ätit idag
- äpple, "one apple a day keeps the doctor away"
- keso, nästan dagligen
- kamutvete, kändes lite som hästfoder, hm...
- färdiggrillade kycklingklubbor, perfekt reservmat

4 s(m)aker jag längtar efter
- smaker, ingen... jag är så trist att jag har inget sug eller några cravings. hur kul låter det? men det är sant
- saker, långsemester på ett varmt ställe där det inte finns något annat att göra än att koppla av

4 s(m)aker jag avskyr/ogillar
- smaker, kan inte komma på någon, jag äter allt
- saker, det är mest människor jag stör mig på, som tex när folk är otrevliga mot främmande människor utan anledning, eller som folk som är så super-duper-mega negativa mot allt

4 saker på önskelistan
- en baksten, jag tror iaf att det kommer förgylla mitt bakande
- en rosa mandelkvarn, vet inte om det finns, men det vill jag ha en...
- en hantverkare som fixade lite tapetsering åt oss. Arge snickaren kanske, han kunde ryta i lite med Berra. Inte för att det behövs, men då skulle jag komma undan.
- en långweekend till Italien med bästa Berra

Så nu vet ni lite meninglösa saker om mig :-) Jag i min tur utmanar underbara tjejerna Charlotta, Helena, Madeléne och Mia.

17 kommentarer:

  1. Vad kul "att lära känna" dig lite bättre käraste Remsan...och jag blir grön av avund på din härliga köksutsikt. Så vill jag också ha det! Kram Mimmi

  2. Vilket underbart kök!! Men vart tog kylskåpet vägen??;)

    Kul och intressant utmaning!

  3. Åh, vill oxå stå och laga mat och diska framför (eller blir det bakom?) ett fönster, en absolut önskedröm. Och en spis att elda i, mmm.
    Kul att du hoppade på vår utmaning så vi får se hur det ser ut där du kockar och Berra städar...

    Och förresten, hittar du Leila-Land så hör av dej med vägbeskrivning.

  4. Ett sånt jättefint kök du har (och "gubbe" som är bra på att städa). Jag har också antagit utmaningen nu så det finns ett litet "hemma hos"reortage på min blogg också idag.
    Ha det gott!

  5. Vilket fräscht kök du har! =)

  6. Vilket fint kök du har. Förstår att du får inspiration till att laga massa gott där :)

  7. Vilket fint kök Remsan!..Kan bara hålla med förra komenteraren!
    Konstigt att jag tycker det är roligt egentligen..;)
    Ha en härlig helg!

  8. åh, vilket fint kök du har då :) jag vill också ha ett vitt kök! det får bli den dagen jag har råd med ett hus, när jag är i 65-årsåldern kanske.
    jag vill också ha leila-land, fast utan leila för en bekant som jobbat i hennes filmteam berättade att hon är sjukt otrevlig när inte kamerorna är på så nu är jag lite rädd för henne... men jag tar gärna alla hennes fina saker ;)

  9. Jag vill gärna lagar mat i ditt kök! hehe
    Riktigt fint kök!!

  10. Oj, vilket snyggt kök!!

  11. remsan! du har ett galet fint kök! skulle kunna flytta in på studs. och hallå, den där gamla, underbart fina ugnen ni har då? jag vill ha!!

    hoppas att ni har en fin helg!

  12. Herrejösses, vilket fint kök du har! Där skulle jag trivas också :-) Ser ut som Berra gör ett fantastiskt bra jobb :-) Själv är min andra hälft bortrest mkt, och då ser det ut som kom och hjälp mig i mitt kök, men snart är han hemma igen och då ska han få bekänna färg :-) Jag kommer definitivt anta denna utmaningen... Håll ut bara! Kram Gourmetmorsan

  13. Galet snyggt kök....stilrent som sjuttsingen!

  14. Riktigt snyggt kök!

  15. Hej Emmy! Ert kök är jättefint! Berra är duktig på att fixa hemma. Hoppas att Olof lär sig med tiden... Kommer gärna dit och hänger på din diskbänk och dricker mandarinmojitos any day. :-) Rolig utmaning! En smak jag inte gillar är ju redan given... ;-) Kram!

  16. Vilket fint kök du har!

  17. Wow, vad snyggt!!!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.