Idag hittar ni mig hos Mor-Mia´s

11/05/2010

Idag hittar ni mig hos Mor-Mia´s! Jag har fått möjligheten att gästblogga hos henne. Jättekul! Hon kommer ha olika gästbloggare en gång i veckan som tipsar om deras fredagsfavoriter. Hos Mia finner ni även en massa annat gott bland hennes egna recept, så kika in där!


När jag hade lagat kotletterna i björnbärssås så fick jag ett tips av just Mia, om ett annat recept där såsen innehöll bär, men vinbär istället. Jag som tycker om den lite syrliga smaken från bär i mat var tvungen att testa detta. Hela familjen tyckte det var jättegott! Här hittar ni hennes recept på det.


Det är fler som vet om att jag tycker om bär, så när jag kom hem för någon vecka sedan fann jag detta utanför min dörr. Snälla Titti hade varit och lämnat ett par liter lingon på trappan! Dessutom hade hon skrivit ned receptet på lingonsylt. Tack gulliga du!
Trevlig helg allihop! För min kommer jag spendera till större delen av på jobbet...

9 kommentarer:

  1. Det var länge sedan jag var inne hos Mor Mia, så tack för en trevlig påminnelse. ..och tack för din gulliga kommentar om min lille lintott. Visst är det väl lustigt att just man själv begåvats med de sötaste barnen ;-) Ha en skön helg du också trots jobbet...för patienterna håller väl sig extra sansade på helgen!? ;-)

  2. Jag såg att du var gästbloggare där, vilken kul idé.
    Vilken trevlig överaskning att få lingon, det är ju så gott både till sylt och i mat.

  3. jag tycker också om bär i mat! callens mamma gör en sås med tranbär som är helt bananas... mm! jag ska också jobba hela helgen, så i hear you sister! hoppas du får en bra helg ändå!

  4. Tusen tack än en gång för att du ville gästa min blogg!
    Ditt recept har redan skrivits ut flitigt här på jobbet. Kan tänka mig att den heta mangokycklingen kommer att ätas i många hem i helgen!

    Jag har även lagt till en länklista speciellt för mina gästbloggare, så nu ligger du uppe även där!

    Trevlig helg!
    Kram Mia

  5. Vad fint ditt inlägg var hos Mor-Mias! Och fin bild på dig också! Jag känner igen den, tror jag! ;-)

  6. Kul idé, tycker vi! Ska genast kika vidare på ditt inlägg hos henne.
    Hur gick det igår på quizen, blev det nåt rött i glaset?

    Ha en skön helg på dej, även om den spenderas på jobbet...

  7. vilken snäll vän som kom med lingon :)
    ska kika in och kolla din gästbloggning.
    du får ha en bra helg :)

  8. Jag tycker att du har en så fin blogg, just därför har du fått en award av mig:
    http://bakgladje.blogspot.com/2010/11/cherry-on-top-award.html

  9. Vilken kul idé! Jag tänkte jag skulle göra det ikväll. Fast med lingon. Lägger upp bilder och åsikter på min blogg imorrn...

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.