Magazine mondays

3/08/2010

Och så var det en ny vecka igen. Går inte helgerna mycket fortare när det är fint väder? Känns så i alla fall. Inskolningen på dagis fortsätter. Idag fick jag lämna henne ensam en stund och det gick jättebra! Inga tårar eller några ledsna miner :-)
Har spenderat kvällen svettandes på ett träningspass. Det har slunkit ned alldeles för många kakor här... Denna måndags recept kommer från Buffé nr 4 2008 och passade perfekt innan träningen. Och jag blev lite överraskad för det blev så mycket godare än jag hade väntat mig, även om jag trodde det skulle bli gott. Jag skulle kunna tänka mig att servera detta som förrätt, men kanske byta ut kasslern eller kan man ha kassler som förrätt? Salsan var lite snålt tilltagen till fyra personer om man serverar den som sallad och inte sås, men skulle räcka till 6 förrätter. Men ni får original receptet.

Bräckt kassler med avokado- och apelsinsalsa, 4 pers.
500 g kassler
1 stor avokado
1 stor apelsin
½-1 rödlök
1 näve ruccola
1 tsk sesamfrön
salt
nymalen svartpeppar

Skär kasslern i tunna skivor. Skala och skär avokado och apelsin i små bitar. (Jag gjorde dem inte så små för jag ville ha det mer som en sallad än salsa.) Strimla löken tunnt och blanda allt med ruccolan. Smula över lite flingsalt och peppar samt strö över sesamfrön. Bräck kasslern hastigt på båda sidor i en panna utan fett. Servera med salsan/salladen. Vi hade även bulgur till som jag färgat med lite gurkmeja.

1 kommentarer:

  1. Vad gott det här låter! Och salladen känns ju hur fräsch som helst!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.