Återkommande rätter

3/22/2010

Eftersom ett par av mina vänner tyckte jag var lite väl provocerande i lördags när jag skrev om tacos, så får jag väl ursäkta mig om någon kände sig trampad på. (Bildbevisligen...) så äter även vi tacos :-) Jag menar bara att jag tycker det är synd att av all denna god mat som finns så äter vi ändå med så liten variation. För visst finns det så otroligt många goda rätter. Och skulle barnen bestämma alla våra måltider så skulle det inte bli så stor variation. Sonen sa igår att de godaste maträtterna är färsbiffen nedan, små pannkakor och blodpudding (denna kulinariska rätt, som han i ett hungrigt ögonblick tyckte var godare än lördagsgodis...) Så här är ett par bilder från helgen när barnen fått bestämma ;-)

Plättlagg är en god investering :-) Plättarna ska sedan fyllas med vad man nu gillar, så de knappt går att hålla i. Självklart ska de ätas med fingrarna och nu när vårsolen skiner, helst utomhus. Tycker man det blir för kladdigt kan jag tänka mig att ta fram en gaffel eller så får man minska på mängden fyllning.
Stor färsbiff passade bra när vi hellre ville vara ute i trädgården och njuta av solen än vara inne (vid spisen). Här finner ni en variant med fläskkotletter som är minst lika enkel.

5 kommentarer:

  1. Härliga recept och läcker idé om stor färsbiff den måste vi prova. Visst är det härligt att vara ute och umgås med familjen även om det är mysigt att trolla fram goda rätter vid spisen oxå ;-)!

  2. vilka inbjudande bilder :)
    jag vet ett barn som ville ha blodpudding på sin födelsedag så kanske är det en barnrätt :) jag älskade det i alla fall när jag var liten och kan även tänka på det ibland även nu när jag är veg :)

    du får ha en bra vecka! kram

  3. jag håller med - trots att jag har åttatusen receptböcker blir det oftast samma rätter som dyker upp ibland. det är dock det som är bra med att matblogga - man måste hela tiden komma på nya saker :)

  4. Vilken variation du bjuder på!! Helt otroligt! Här hemma känns det just nu som jag varvar mellan köttfärssås och ugnstekt falukorv :)

    Gällande alla inredningsdetaljer som jag gör mig utfattig på så finns det en del "livsfarliga" butiker på Öland som jag kan tipsa dig om, bl a Gårdby lanthandel, Hantverket och Mittbrodt. De två sistnämnda ligger bägge i Borgholm. Sen blir det en del nätshopping också :)

    kram kram

  5. Lite väl känsliga vänner kanske :-) Jag är en av dom som äter tacos varje fredag (nästan) I love it!!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.