Variation

3/20/2010

Tillhör du de där 80 % (måste det minst vara) som har tacos som fredagsmys? Vi gör inte det, även om vi äter tacos ibland. Där emot är popcornen obligatoriska. I vår tidning idag handlade det just om fredagsmys och bristen på variation. Varför är vi svenskar såna att vi snöar in på vissa rätter. För man kan ju inte enbart ge sina barn skulden för det. Det går såna otroliga trender i mat och har väl nästan alltid gjort sedan utbudet i affärerna blev så stort och mat inte var någon bristvara längre. Men är det kul? Näe, egentligen inte. Men det är kanske så att vi ska äta oss riktigt trötta på tacos innan det kommer en ny trend och förgyller våra fredagar ;-)
Jag vet att många skrivit i sina bloggar om bristen på variation i "Halv åtta hos mig". Och jag håller med. Men visst det är lätt att vara kaxig i TV-soffan :-) Men mina funderingar blir, om jag skulle få bjuda 3 främlingar på 3-rätters i TV-sändning skulle jag inte fundera riktigt riktigt noga innan jag valde ut dessa rätter? Kanske göra lite research innan och kolla vad som bjudits på i tidigare avsnitt. Eller kanske bjuda på tacos, hi hi... Vad tycker ni?!
Ikväll blir det tapas och lite vin så klart. Ha en mysig lördag!



Men ack så gott ibland...

1 kommentarer:

  1. Tacos är gott! Hoppas ni har en mysig lördagskväll! Vi har precis ätit schnitzel. Kram!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.