Känner ni käglan?

2/08/2012

Idag har jag och en kollega hållt i utbildning på jobbet i stort sett hela dagen. Efter det samlades nästan alla jobbarkompisar (jo, tyvärr några måste arbeta) på Kalmar Superbowl för lite afterwork. Som ni ser var jag supertaggad. Ni kan kalla mig Emmy "käglan" Torsund. Sedan att jag är urkass på själva spelet är en helt annan sak. Jag kastade inga klot bakåt eller på någon annans bana och jag höll mig på benen. Det räcker gott och väl, allt annat är petitesser.

Efteråt åt vi tacobuffé som om vi inte hade ätit något under hela dagen. Finns betydligt värre saker att bli illamående av så här års kan jag lova. Lite rödvin slank också ned så här på lilllörda´n. Kan riskera att klassas som lite galen om jag tagit cykeln helt i onödan i snömodden. Då är det bättre och ta lite vin.

Vi sneglade dock lite avundsjukt på Jennys mat när den kom in. Hon tycker inte om tacos. Hör och häpna, rata den nya husmanskosten. Eller så är hon beyond tacos, vad vet jag. Hennes grillspett med rödvinssås och klyftpotatis såg väldigt gott ut hur som helst. Att hon senare sprätte iväg grillspettet så servitören fick ducka behöver ni inte säga till någon...

Hemma väntade en ännu mera tandlös kille. Lowe hade varit hos tandläkaren och dragit ut en mjölktand som inte ville flytta ut. Så i natt kommer tandfen och kanske lämnar hon en extra slant när man är duktig och fått bedövning för att dra ut den rackaren.

Lowe och jag kikade lite på Mästarkockarna ihop för han tycker om matlagningsprogrammen. Kanske är det en framtida kock... Själv svettas jag, får hjärtklappning och är nästan gråtfärdig i sympati för deltagarna. Vilka nerver det krävs att laga mat som de aldrig tidigare testat och bli bedömd av en hel jury med pokerface. Jag hade gråtit och snorat värre än Helena Bergström.
Nu ska Remsan sova och drömma mardrömmar om Per Moberg.

12 kommentarer:

  1. Bowling är riktigt kul att spela :-)

    Dina thaibiffar nedan så hur goda som helst ut.

  2. Bowling är roligt, inte så viktigt hur bra man är :)

  3. Man tycker ju att man är hygglig i köket men skulle ju inte platsa i mästerkocken. Men måste verkligen testa att göra sufflé någon dag.
    Ett glas vin i kroppen så blir man ju lite mjukare och landar skönare i om man trillar på cykeln...:)

  4. "Mardrömmar om Per Morberg"

    Fnissss

  5. Underbara bilder :) Djävulen flyger i mig när vi bowlar, men det visar jag förstås inte... Kram Anna

  6. Ska bowla i morgon med styrelsen för vårt Byalag. Jag brukar vara väldigt bra på bowling efter en öl, efter två öl går det inte lika bra men det ser snyggt ut, enligt mig själv alltså =)

  7. Det verkar som att bowling och tacobuffé är en klassiker på flera håll i landet. Jag gjorde samma sak för inte så länge sedan här i Estocolmo. Lider fortfarande av sviterna. Stukade långfingret eller nå't. Vilken atlet man är :-)

    Igår när jag tittade på Mästerkockarna funderade jag allvarligt på hur jag skulle ha lyckats återskapa den burmesiska kycklinggrytan. Det är nog inte helt lätt. Fast att fräsa kryddorna och låta dem svettas ut smakerna allra först hade jag i alla fall haft koll på. Håller med om att programmet stressar upp en.

    Tack för en väldigt kul och läsvärd blogg. Jag följer dig regelbundet nu. Hittade hit via Mårtenssons!

    Ha en lika trevlig torsdagskväll då, minus utdragna tänder...

  8. Jaaa, jag håller helt med dig ang Sveriges mästerkock! Jag hade helt klart pinkat på mig om jag hade haft Per Morberg gloendes över axeln på mig när jag lagade mat! :D Förresten, har du sett på Tv ( på söndagar går Masterchef Junior där alla tävlande är mellan 10-12 år. Så otroligt duktiga!! Kanske kan vara något för Lowe att titta på.

  9. Hahaha, i morgon sk avi ha 10-års kalas med tacos och diskobowling, funkar visst i alla åldrar = )

  10. What? Tacos som är så gott :D

  11. Sofie, det måste jag med! Jag är imponerad att allas suffléer reste sig och inte föll ihop.
    Ann, det låter precis som mig, hi hi.
    Lotta, tack! Och tack detsamma! Jag tänker också alltid på om jag hade kunna skapa de rätter de ska laga. Tveksamt.
    Åsa, vad är det du säger?! Måste spana in!
    Lotzzy, vem har sagt att jag inte är ung :-D
    Carolina, jag vet. Helt galet :-)

  12. Du ser fierce ut på översta bilden! :) Trevlig helg, kära du!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.