Mellomys? Hmpf!

2/18/2012

Det är många som kommer dra in magen för att komma i finbyxorna eller den lilla svarta ikväll, sippa på goda drinkar och äta mumsig mat framför melodifestivalen. Ja ja, en del kommer sitta uppkrupna i sofforna i myskläderna också. Hur ni än väljer att klä er så missa inte mello för guds skull! Själv kommer jag vara på jobbet (buhu...), men jag hoppas att kunna få en liten skymt av bidragen. Oavsett vad ni tycker om musiken, visst är det ändå roligt med denna mångfald av låtval och kläder. Så ni som kan, dra fram fjäderboan och hoppa i finstrassen och njut av feststämningen!

Så här kan det se ut när Remsan har möjlighet att mysa med god mat. Värme från kaminen och hetta i maten kan tina upp dem mest stelfrusne. Detta är så enkelt och grymt gott. Se om ni kan få tag på råa räkor och fräs dem tillsammans med olivolja, röd chili och massor av hackad vitlök. Ringla till sist över lite sweet chilisås alternativt honung om ni inte vill ha räkorna alltför heta. Och till dessa goda räkor åt vi kokt pappardelle pasta, avokado och lite lime att pressa över. Räkorna är mycket goda även bara som de är till exempel som tapas eller tillsammans med vitlöksbröd.

Ha en trevlig lördags kväll mina vänner! Jag är inte alls avis på er... Inte alls... Det är mycket roligare att vara på jobbet... Eller hur?!

23 kommentarer:

  1. idag ska jag också kolla på mellon för första gången för i år :) mest eftersom de är i leksand och jag har hemlängtan och så kanske man kan skymta nån bekant i publiken!

    men ni verkar ju kunna ha ganska mysigt på ditt jobb också emellanåt så jag tror inte att du lider allt för mycket, men det är klart det är skönare att vara hemma en lördagkväll...

  2. Ingen fjäderboa här inte. Mellon ska ikväll tittas på i någon form av samlingslokal tillsammans med andra mer eller mindre kända ansikten. Det är inte direkt långkalsonger på, men inte långt ifrån då vi alla är här på sportevenemang i helgen. :)

    Hoppas du inte missar Ranelid... ;)

  3. Åh. Nu läskar du med räkor och avokado. IGEN!!! Och jag som åt upp all guacamole i går kväll :/ Men jag vet ju att du måste jobba så du är förlåten. Jag kan ju alltid sitta i myskläderna i soffan och mumsa på chips. Dock inte till melodifestivalen för jag klarar inte riktigt av den sortens jippon...

  4. Njae Mellon skippar vi. Här blir det Snowroller med Lasse Åberg för att värma upp inför sportlovsresan imorgon. Även om du inte är så överlycklig över att ge upp Mello för jobbet kan jag lova dig att alla dina patienter kan skatta sig lyckliga som får bli omhändertagna av någon som dig!! Skulle själv inte tackat nej till lite räkor framför öppna spisen.

  5. Ja idag sitter många framför melodifestivalen, fast inte jag :-), orkar inte titta på det nu med alla deltävlingar

  6. Det är därför gravidkläder är så tacksamma, det ryms mycket god mat i dem ;)

  7. Åhh finis och vad gott det ser ut : ) kram Sofia som kollade på mellon och höll på Molly : )

  8. Så fin bild på dig!

  9. Jag var på krogen och missade hela tjotabalongen. Men måste ta en titt på play! Gillar ju verkligen mello!
    De där räkorna låter verkligen värmande och goda!

  10. Åhh fina kläder du har på dig på kortet /Malin Alf

  11. Det där såg riktigt smarrigt gott ut.
    Jag hoppade mello, var på en otroligt kul tjejfest istället. Där snackar vi om underhållning ;-)
    Kram och ha en fin söndag

  12. Jag är ju ingen fan av melodifestivalen men dina räkor såg goda ut! Håller med om att de man köper råa och hettar upp är ljuvligt goda!
    Jobbar också en del helger men inte så många längre ( ungefär 4 pass på 8 veckor) men kan tycka att det är lite mysigt på helgerna då det är lite lugnare ( i alla fall på mitt jobb på operation).
    Hoppas du fick det bra!

  13. Jag "erkänner"... Mello har underhållningsvärde helt klart. Jag har släppt gamla tiders melodifestival med bara schlagers och tar det nya formatet för vad det är. Vi spelade in det hela eftersom vi också jobbade (med sovstugan på landet). Och så tittade vi på det efteråt medan vi käkade middag i blåställ. Så man kan verkligen ha på sig vad som helst när det är mellokväll :-)

    Hoppas du har en ledig dag idag i stället och får en skön söndag. Framför kaminen kanske. Jättemysig bild...

  14. Var inte ledsenatt du missade meldifestivalen, jag tyckte inte att veckans bidrag var så bra. Men visst är det en viss känsla det där med att följa melodifestivalen och byta vanliga lördagsfilmen till glitter och glamour.

    Vilken fin bild på dig framför brasan:)

  15. Vad fin du är när du myser framför brasan! :-) Jag var hos Tessan (Miss Franklin) i helgen, så jag får se reprisen istället. :-) Kram!

  16. Fina du =)
    Jag vill även önska dig en kanon trevlig söndag!!
    Kram i massor!!

  17. Hoppas du fick en glimt av kalaset! Själv tyckte jag väl inte det var så himla mycket att se den här gången. Din mat såg däremot väldigt god ut!

  18. Älskar den här kombination!

  19. VI vill också ha kamin ju, det ser så himlarns mysigt ut. Och så en fin fäll framför att ligga och mysa på, såg fina låtsas-isbjörnsfällar a'la mjukisdjur i en leksaksaffär som hade passat perfekt.
    T.o.m vi kollade mellon igår, vi var ju tvungna att stötta våra Ystadeltagare:)

  20. Jag gillar verkligen nya recept för räkor. Det är så lätt att fastna i gamla hjulspår vilket är synd eftersom man kan göra så himla mycket med dem...

  21. Tack snälla ni! Jag är inte alls svag för smicker, hi hi...
    Lyckades faktiskt kika lite på jobbet på bidragen i denna veckas deltävling, men det var ingen bra omgång. Och Ranelid, ja vad ska man säga om denna man... Nästa vecka måste det bli bästa deltävlingen för då sitter vi bänkade på Malmö Arena! Wihoo!

  22. Så kul att du är på festhumör för att det vankas Mello. Jag är lite tvärtemot och det passar mig utmärkt att bo utomlands under denna perioden. ;-)

  23. Och räkorna ser galet goda ut! Mums.

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.