När Berra fixar maten

2/16/2012

Idag har jag varit iväg på kurs hela dagen och skulle komma hem senare än resten av familjen, så min man skulle ordna med middagen. Ja, just det ordna middagen. Ni som brukar kikar in har säkert märkt att det inte dyker upp så många av Berras delikatesser på bloggen och det är därför att jag lagar i stort sett all mat. Men jag lovar att familjen inte svälter när jag är på jobbet, men hans repertoar är aningen begränsad. Nej, jag är inget offer som klagar på att jag får göra allt hushållsarbete. För det gör jag inte. Jag är den bekväma (läs lata) av oss och gör nog minst här hemma.
Så här ser det då ut när Berra fixat middagen. Så klart ställde han sig inte och kokade kroppkakor när han kom hem. I samma hus som han arbetar ligger Änglamat, en cateringfirma med mycket god mat, som däremot hade kokat kroppkakor.
Mmm... Så gott! Med grädde, smält smör och lingon. Less is more? Nope.

Pappa, jag vet att du läser detta och jag lovar att inga kroppkakor slår dina! Puss! Och vi är långt ifrån trötta på kroppkakor efter detta, så en kroppkakemiddag snart skulle sitta fint. blink blink

14 kommentarer:

  1. Å så gott!
    Min pappa gör med världens godaste kroppkakor. :)
    Å min man har också en ytterst begränsad repertoar när jag jobbar här, men jag är å andra sidan så gott som friställd från all annan markservice. :D

  2. Tack för kicken i våra bakar, vi behövde nog det:)

    Kramar,
    Mårtenssons

  3. Gode tid så gott vattnas i munnen ; ) mums kram Sofia

  4. Alla gör vi vad vi är bäst på, vissa är bra på att catera :)
    Kroppkakor har jag aldrig ätit måste jag få erkänna, men tycker det ser gott ut!
    Vi blir bara glada för våldgästande! Borde vi inte ordna en stor-träff?!

  5. ja har aldrig ätit kroppkakor,men liknar en maträtt som vi gör.gott ser de verkligen ut

  6. Kroppkakor har jag aldrig ätit! Tror att det inte är så vanligt i Finland!

  7. En bra karl reder sin egen sås, eller hur var det? Nej, han köper färdiga kroppkakor! Smart :-)

    Har aldrig ätit kroppkakor, kanske dags.

    Trevlig helg!

  8. Har aldrig testat kroppkakor, men det ser riktigt frestande ut på bilden. Jag är inte den som säger nej till grädde och smält smör ;-)!

  9. Lisa, som här då :-)
    Mårtenssons, om jag hade vetat att jag skulle kicka er till Bali...
    Kim, jag är på! Tycker absolut vi ska börja planera för det.
    Det är svårt att beskriva kroppkakor för dem som aldrig ätit det, men är man inte uppvuxen med det så är det en del som inte tycker det är så gott.

  10. Man ska göra det lätt för sig!
    Har aldrig ätit kroppkakor. Lova att det blir det när det blir bloggträff på östra sidan. Då kommer jag!:)

  11. Kroppkakor är ju såååå gott!!! Men du skulle se mina när jag förökte mig på att göra det en gång. Ja, göta petter!!! Fläsket var ju skitjobbigt at tärna i småbitar och det stekte jag antagligen inte tillräckligt och smeten blev mest bara en simmig röra i grytan. Me skam den som ger sig, nästa dag försökte jag igen, jag hade ju massor av fläsk kvar;-) Denna gång löstes smeten inte upp i grytan, men fyyyy attans de var verkligen inte goda. Ha ha ha, onekligen det äckligaste jag lagat ever!!!

    Inspirerande pysselkväll med Ekeänsliv och Remsan;-) Du kirrar käket och jag står för underhållningen?? I'm in girl!! Till påsk vill jag göra fin fina påskkort, klä in gamla fula med papier mache, sen ett fint band till det!
    Tål att tänkas på;-)

    Natt natt!
    Kram på dig!

  12. Jag är lite avis, jag har ju inte ätit kroppkakor nån gång, jag måste ta och laga det inom snar framtid!

  13. Åh vad kroppkakor är gott :D

  14. Jag har också bloggat om kroppkakor men har en helt annan ingångsvinkel än din. Jag är en av de få blekingar som inte gillar kroppkakor. Kanske för att jag tvingades äta det mot min vilja när jag var liten. Brrr!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.