Förstasidestoff

3/22/2012

Kolla in Remsan, på första sidan av Bonus Weekend! Nja, det är inte riktigt sant... Men jag ser lika taggad ut som om det vore på riktigt. Om tjänsten blir ledig kan jag tänka mig att vara frontfigur på tidningens framsida ett tag. Jag kan minsann fler grimaser än denna.


Så här var det. Jag var för ett tag sedan inbjuden på en trevlig mingelkväll av redaktionen till min dagstidnings helgbilaga, Bonus Weekend. Där fick de som ville testa att vara på tidningens första sida. Ja, ni förstå själva, pick me pick me!
Hur kommer nu då denna inbjudan sig? Jo, alla som är eller varit med i deras frågepaneler i helgbilagan var inbjudna till denna trevliga kväll. Eftersom jag tycker om mat är jag med och tycker till om just mat och vin. Helena fanns även hon på plats denna kväll eftersom hon varit med i panelen tidigare och nu även skriver om mat i Bonus Weekend.

Vi minglade runt och tog för oss av allt gott som fanns på borden. Vi lyssnade även på en miniföreläsning av Eva-Lotta Bergstrand som handlade om hennes projekt lycklig. Jag kan erkänna att jag kände mig lite tveksam när hon började prata om att hon hade startat med att rensa i garderober och andra gömmor. Allt eftersom hon berättade vidare så insåg jag hur bra detta är. Eva-Lotta ska lägga ett år på att på olika sätt bli lyckligare, inte för att hon är olycklig utan för att bli ännu lyckligare. Göra andra människor glada, inte lägga energi på sådant som inte gör henne lycklig, att vara tacksam för det hon har och vända negativa tanka om till det positiva hållet.

Så här kan det se ut när jag är med och svarar på frågor, ungefär en gång i månaden. Lite svettigt är det varje gång eftersom de andra deltagarna i min panel är riktiga matproffs, två kockar och en matskribent. Och så lilla matbloggerskan :-) En gång blev vi inbjudna att vara med och test spela ett nytt spel, À la carte. Jag var jättenervös innan för jag trodde att våra matlagningskunskaper skulle testas. Spelet visade sig dock vara från 8 år. Sedan behöver vi inte tala högt om att jag fick se mig besegrad av kockarna trots att jag försökte distrahera dem och bränna vid sina rätter...

 

12 kommentarer:

  1. Värsta kändisen! Vilken kul grej att vara med i en sån där tycka-till-panel. Och vad då "lilla matbloggerskan", det är ju stort :-)

    Synd att jag inte kan läsa dina svar, finns Bonus Weekend som nätupplaga, kanske?

  2. Tycker du är given som omslagsflicka!!

    Kul att få vara med och tycka:-)

    ha en skön kväll!

  3. Vilken linslus du är!:) Härlig bild!

  4. Snyggo, tycker du gör dig bra på framsidan!

  5. Så kul att både vara på omslaget och i panelen, härligt! Jag vill också läsa dina svar (ser dom inte)!

  6. Anonym sa...

    Vilka fina bilder på en fin tjej : ) Klart du platsar i panelen : ) kram Sofia

  7. Vad kul och du passar bra på omslaget!! Du får dela med dig av dina panelinlägg framöver. Har du testat ett spel som heter Sybarit? Det är inte från 8 år om man säger som så, och jag får grym prestationsångest när vi spelar det.

  8. Klart jag är linslus! Och får man chansen att hamna på första sidan tackar man (inte jag iaf)inte nej även om det är på låtsas. Men det är ju trevligt att ni tycker jag platsar. Ska meddela tidningen det ;-)
    Mina panelsvar är kanske inte så mycket att läsa...

  9. Fint att få vara på första sidan :) Önskar dig en skön helg!

  10. Kul att du och Helena får synas :)!!
    Trtevlig helg!

  11. Du passar perfekt på omslaget:)

  12. Så roligt!!! Visst är det kul med mingel i olika sammanhang?! :)

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.