Nu tar vi helg

3/16/2012

Idag har vi haft en skön dag på jobbet när det har varit lite lugnare. Jorå, det händer ibland. Så vi har mest fnittrat så där som alla bara gör på fredagarna när helgkänslan börjar infinna sig. Även om jag jobbar helt olika från vecka till vecka så är det något speciellt med fredagar. Alla är lite extra glada, det är ingen som snäser eller är otrevlig. Okej okej... om vi bortser från någon kommunsköterska jag retade upp. Jag antar att de inte var så fnissiga på hennes arbetsplats idag. Hoppas hon får i sig lite gott vin och kan koppla av hon också ikväll. Det tänker jag göra i alla fall. Vi ska ha grillpremiär på riktigt idag! Men det får jag återkomma med, om det nu blir bra vill säga.

Jag hoppas helgen bjuder på härligt vårväder. Lite vårtecken börjar dyka upp här och där i trädgården nu. De blommor vi inte har själva plockar vi hos någon annan helt enkelt. Kan ni gissa blomtjuven till denna söta bukett? ;-)

Alla ni som bor i Kalmar får försöka få tag på morgondagens Barometern och läsa reportaget om min vän Annas historia. För inte bor här och kan göra det, få hålla utkik på hennes blogg istället.
Hoppas ni allihop får en skön helg med mycket vårsol. Annars får ni skina själva! Och reta nu inte upp någon i onödan...

13 kommentarer:

  1. Låter härligt med grillkväll, tror det finns en hel del som delar er sysselsättning då!

    Och jodå, vi bytte lite blickar redan på högstadiet, även om vi inte vågade så mycket annat och inte kom till skott förrän flera år senare! Men vilket skott sen:)

    Ha en riktigt skön helg Emmy,
    kram.

  2. Jag vårväder hoppas jag verkligen på med :)Finbild föresten får god lust att plocka lite blommor jag med att ta in.

  3. Håller med. Även nu när jag är mammaledig som infinner sig fredagaskänslan lite granna. Underbar känsla. Alla är så mycket gladare och trevligare!
    Trevlig helg!

  4. Jag hoppas solen kan visa sig mer här i lidköping nu i helgen för idag har det var mulet hela dagen. Förresten, förstår ju att vi jobbar inom vården bägge två. Vad jobbar du med? /E

  5. Vilken härlig vårbild, ha en underbar helg

  6. Ja, fredagar är speciella även om jag älskar att jobba är det ändå skönt att vara ledig och umgås lite mer med familjen.
    Grilla låter mycket trevligt, hoppas solen tittar fram!
    Önskar dig en fin fredagskväll, kram.

  7. Åh, härligt med vårtecken. Det värmer i själ och hjärta.

  8. Fredag är en bra dag och grillpremiär låter toppen!

  9. Ja, äntligen helg! Här består inte vårtecknen av vårblommor direkt (inte ens hos grannen finna det några att tjuva =) utan det är mer att snön smälter bort mer för varje dag. Landet är avlångt och jag kanske tar mig en skidtur i helgen... ;)

    Trevlig helg!

  10. Ha ha ha, jag retade också upp två stycken igår, fast om de tänker efter så hade de inget för att bli tjuriga ;-)

    Hoppas att du får en skön och ledig helg. Här skiner ingen sol idag, men det finns så mycket man kan göra ändå. Som du säger, man får skina själv :-) Det tänker jag göra på mitt träningspass nu, perfekt lördagsstart.
    Kram

  11. Det märktes verkligen igår på jobbet att det var lite extra fredagskänsla, speciellt när solen sprack fram på eftermiddagen. Underbara människor!

    Idag lördag är det mulet och blåsigt. Hoppas grillpremiären går bra för jag vill gärna läsa om allt gott!

    Ha en fin dag, med eller utan sol!

  12. Fredagsmiddag är den BÄSTA middagen! Man är såååå värd sitt goda fredagsvin med mat till...

  13. Vilken söt liten vårbukett, vad härligt att se! Fredagar är bra trevliga, eller hur? :)

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.