Våren är på väg!

3/04/2012

Åh, vad det är härligt när solen skiner! Igår var det så varmt intill husväggen att det riktigt kändes att våren är på intåg. Ja ja, att det sedan var iskallt när solen försvann behöver vi inte gå in närmare på. När jag tittade på bilderna vi tog så inser jag att jag gott kan plocka fram lite färgglada vårkläder nu. Varför använder så många, även jag som ni ser, mest mörka kläder under vinterhalvåret?

Vårblommor i all ära, men det är särskilt dessa jag vänta på att de ska få nytt liv - mina örtkryddor! Det är en av de saker jag älskar med min trädgård att kunna knata bort till trädgårdslandet och klippa av lite kryddor när jag vill. Timjan går att skörda nästan hela året, så länge den bara sticker upp ur snön.

Här börjar även bladpersilja växa igen. Jag brukar bara köpa vanliga örtkryddor i kruka på frukt & gröntavdelningen i matbutikerna. När jag sedan klippt av dem så trycker jag ned resten i landet. Funkar fint med flera kryddsorter.

Milia är till och med coolare än sin mamma i solglasögonen som matchade hennes fuskpäls fin, ha ha..

12 kommentarer:

  1. Visst är det underbart? Vi har också njutit och lapat sol, ljuvligt!

  2. WOW, du ser ju ut som värsta coola piloten ju! Sen har vi då kanske flygvärdinnan på andra bilden?

    Usch, vi blir allt lite avis på dina odlingar, så härligt att bara kunna gå ut och knipa av lite när det behövs. Smakar mycket godare då. Vi hoppas så det går i land snart med nytt boende, då ska det odlas må du tro!

    Solen försvann helt idag, och det blev kallt så in i hoppsan, huga :(

  3. Härligt med våren och alla vårtecken som poppar upp här och där!
    Visst vill man slänga ut sin mörka garderob nu och in med lite färg!

  4. Vad hittar man här om inte mindre än TVÅ superpinglor som skiner i kapp med solen!!

  5. TVÅ coola brudar :-)

    Får ha koll på dig och dina kryddor för inspiration till min egen täppa på landet - så småningom..

  6. Så underbart! Vilka cooling också :-) Det är verkligen skönt när man ser att ljuset är på väg tillbaka! Njut!!!!!! Kram på dig!

  7. Härligt med sol! Och roligt med eget trädgårdsland.

  8. Så fina bilder du bjuder =)
    Massa varma kramar!!!

  9. Anonym sa...

    Så himla härligt med vårvädret vi har! Jag har inte spanat i mitt kryddland ännu, men det kanske är dags att göra det :-)

  10. Söta Milia! Ja, du med förstås! :)

    Förstår att du längtar efter din örtgård, det är verkligen underbart att bara hoppa i tofflorna och klippa fina örter i trädgården. Det gör jag hemma hos mamma och pappa, enda problemet är att man behöver en vägbeskrivning innan man ska ut, för mamma har en gigantisk trädgård som hon dessutom ändrar om i ofta. :)

  11. Underbart med en årstid då kryddlandet sätter fart igen!

  12. Coola brudar så klart när våren kommer på besök, tror vi i alla fall :-)
    Visst är kryddlandet och trädgården en skatt. Även om min trädgård inte är så stor att man villar bort sig direkt ;-)

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.