Gå-bort-presenter

8/20/2010

Brukar du ta med dig något när ni är bortbjudna? Vad är det i så fall? Kanske något ni vet värdinnan gillar. Vanligast är kanske en flaska vin eller någon god choklad. Jag har fått allt möjligt oftast något förknippat med mat. Konstigt, va? ;-) En gång fick jag vildsvinskött! Våra vänner vet vad jag gillar ;-) Det är alltid kul att få eller ge bort något som är hemmagjort. Har ni mycket örtkryddor i trädgården så passa på att torka lite och blanda med fling-eller gourmetsalt och ge bort i en liten burk.


Jag kan inte låta bli att köpa små fina burkar eller flaskor när jag stöter på det någonstans. Alltid bra att ha och ge bort saker i. Müsli har några av våra vänner bland annat fått och runt jul chokladpraliner. Det finns paket med silkespapper iolika färger att köpa bland annat i hobbybutikerna. Perfekt att slå in presenten i och bara stoppa i en fin påse. Gillar man sedan inte burken man fått får man väl fylla den på nytt och ge bort till någon annan... :-)



När vi skulle hem till Linn och Martin på midsommarafton hade jag med en rosa glasskål med lock (syns nästan inte att den är rosa) samt rosa pioner eftersom Linn gillar rosa.



Idag när vi ska träffas med jobbet så ska några av Lill-Ingrids goda kolakakor som jag bakat få nytt hem. Annelie och Camilla på jobbet har bjudit oss alla på jobbet (ca 30 st...) till Enerevet där de har sina husvagnar på sommaren. Och vi ska grilla och leka paketleken! Har ni lekt det någon gång? Det är såå roligt! Berättar mer om det imorgon och om jag vann något.

11 kommentarer:

  1. Åh vad kul med Enerevet! Vår sommarstuga ligger i närheten, så jag brukade cykla och bada där jätteofta, för där kunde man dyka...
    Jättefina gå bort-presenter! Jag brukar ge bort precis samma saker som du! :-)

  2. Jättefina gå-bort-presenter! Det är lite olika hur mina presenter ser ut, mest beroende på hur mycket tid jag har.

  3. En sådan där gå-bort-present skulle man inte tacka nej till ;). Här blev den senaste gå-bort-presenten en stor glasburk fylld med rosa macaroons!

  4. Alltid lika svårt med gåbort presenter, speciellt när det är människor man träffat flera år och ofta träffar. Ett par som vi umgås ofta med har vi bestämt att vi inte ska ge varandra saker varje gång vi hälsar på hos varandra längre. Det räcker så bra med att vi har roligt tillsammans. Men andra som man träffar mer sällan vill man ju gärna ha något med till. Senast blev det en regnmätare som togs med...
    Ha en bra helg!

  5. Det blir tyvärr ofta choklad eller en flaska vin när vi går bort. Men jag har haft förhoppningen om att någon gång kunna ta med lite hembakt matbröd i någon fin påse eller lite fina småkakor i en vacker burk.

  6. alltid superkul med något hembakt eller hemkokt i present... jag har ett par gånger gett bort ingredienser till något skojigt som mottagaren själv får baka ihop. det brukar om inte annat ge upphov till en del roliga diskussioner :-)

  7. Vilken kul ide' med de söta och goda present;=)

  8. eftersom jag jobbar extra för iittala blir det ofta att jag tar med en ljuslykta när vi ska bort, eller så kör vi på den klassiska "en-flaska-vin"-varianten. vad fin den röda burken är som är på den översta bilden, vart kommer den ifrån? hoppas du får en fin helg!

  9. Hittade hit nyss kommer gärna igen. Hoppas det är ok att jag lägger till dig bland mina bloggar. Ha en fin fin helg/Gela

  10. VIlka fina "gåbortpresenter"! Förra julen gjorde jag snickers, saffransskorpor som jag la i glasskålar och satte ett fint snöre runt. Det var uppskattat! Annars är jag dålig på hemmagjorda gå bort presenter. Blir för det mesta att vi tar med en flaska vin, blommor eller någon fin choklad. Men alltid roligare när man gjort det själv! Hur hinner du med allt !? :)

  11. Vilka fina ge bort presenter. Kolakakorna ser goda ut.

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.