Rosépepparlax

8/17/2010

Igår fick jag äntligen min nya mobil. Min man var snäll och stressade in till stan efter jobbet och fixade ett nytt simkort (eftersom det gamla inte passar), så jag skulle kunna leka med min nya lur hela kvällen när han skulle bort. Yeah, sure... Jag tycker ändå att jag är ganska teknisk, men jag fick inte igång mobilen. Var tvungen att ansluta mobilen till datorn och få igång iTunes, som jag har sedan tidigare via min iPod, men nu var jag tvungen att uppdatera. Och det var här vi inte blev riktiga vänner, jag, datorn och mobilen. Grr... Satt i telefonkö till Telenor i nästan 1 timme för att sedan få det enkla rådet att "dubbelklicka på programmet när du laddat ner det"... Så nu återstår bara det roliga att skriva in alla kontakter på nytt i den nya mobilen eftersom jag inte lyckas få över dem på annat sätt. Kanske skulle nöjt mig med min gamla tegelstens mobil i alla fall...

När jag stötte på det här receptet på lax hos Gourmetmorsan som hon sa var så gott så kunde jag inte låta bli att testa, fisktokig som jag är. Och laxen blev kanongod! Men nästa gång ska jag lägga fisken i en ny form när jag tillagar den, då underdelen blev lite för salt när den låg i spadet som bildats, eftersom min lax var skinnfrin.
Gillar ni lax så testa detta receptet!


Jag hade ingen purjolök, utan strödde över strimlad vårlök vid servering samt gjorde en enklare sås till än hennes svärmor gjort. Serverade den tillsammans med lättkokta grönsaker.

Rosépeppar- och citronsås, 4 pers.
4 dl matyoghurt
1 citron,saft & skal finrivet
1 msk hummerfond
½ msk rosépeppar, krossad
lite salt

4 kommentarer:

  1. Det där låter inget vidare att lägga in alla kontakter på nytt...stackars dig!
    Annars brukar det ju faktiskt vara riktigt roligt med lite nya prylar :-)
    Vad kul att laxen föll er i smaken :-) Kan tänka mig att den kanske blev lite väl salt, om inte skinnet på fisken satt kvar... såsen låter ju hur fin som helst. Det måste jag göra nästa gång det vankas fisk :-) Kram Gourmetmorsan

  2. jag älskar lax! men är tyvärr desto mindre förtjust i rosépeppar, och har ännu mer tyvärr en fiskhatande sambo :/ men ibland är jag ju ensam hemma och då brukar jag gå wild n' crazy bland nya fiskrecept, så nästa gång ska jag ha detta i åtanke!

    dåligt att "hårspray"-korken inte gick att sätta tillbaka, det borde de ju ha tänkt på. men å andra sidan fick ju du ett gott vin, och det är väl huvudsaken! :)

  3. Hej Emmy

    Tack för kommentaren på min sida! Skoj att även du testat och gillade festfiskreceptet.

    Här har du ju hur mycket smarrigt som helst. Måste ta mig en ordentlig titt så snart jag får tid (fuskar lite från jobbet nu!).

    Lägger till din sida bland mina länkar så jag inte tappar bort dig!

    Hälsningar Camilla i Motala

  4. Rosépeppar gillar ju jag men den har jag glömt bort ett tag vad bar att du tipsar!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.