Färs i rutor

8/12/2010

Roligt att så många hissar strömming och annan fisk, men visst det är ju så gott. Och strömming är en av de fiskar som är grönlistad, så bra! Något som jag tror få dissar är färs. Som barnfamilj konsumeras det en hel del färs och man får försöka variera rätterna. Detta lite annorlunda recept på färsrutor hittade jag hos Åsa - en sida med mat. Färsen smaksätts med dijonsenap och kapris, kavlas ut till en platta för att sedan fyllas med timjan och fetaost. Ja, ni hör ju, kan det bli annat än gott?

Till färsrutorna serverade jag ugnsrostad potatis, sallad och vitlökssås. Det är så gott att blanda matyoghurt med lite riven vitlök, salt och peppar. Passar till det mesta. Jag köper 1-liters spann med turkisk yoghurt, sen äter vi den som den är till frukost och mellis, i smoothies, till mat och i mat eftersom den är kokbar. Och bara turkisk yoghurt, flytande honung och hackade
nötter är så gott!

Vill även passa på att tacka Ann - tänk om jag ändå hade en blogg... som gett mig en award. Tjejen med de kanongoda tekakorna som jag bakat flera gånger. Tack så jättemycket! Kika in hos Ann, där hittar ni mycket gott.

6 kommentarer:

  1. Låter jättegott! Jag gillar nästan all mat man kan göra med färs.

  2. Låter riktig gott!
    alltid gott och nyttig mat när kom till din blog ;=)

  3. Jag njuter jag med, det är min son och mitt barnbarn.....

  4. Köttfärs är en favorit... använder ofta Dijonsenap till nötfärs men har aldrig kavlat ut den. I mitt kök idag blir det biffar med feta och oliver. Mums!
    Ha det gott!
    Erika

  5. Tack för det mattipset, blir detta ikväll :)

  6. vi äter massor med köttfärs i vårt lilla hushåll! går ju att variera i all oändlighet, det är fint.

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.