Näh! Vad i...

1/14/2012

Jajamensan. Jag går helt emot alla regler och hoppar över fredagsdrinken och kommer med en lördagsdrink. Eftersom jag befann mig på jobbet igår, så bjöd jag inte på någon fredagsdrink. Det är Moma som brukar locka mig med romdrinkar och denna gång var det en varm sådan, nämligen caribbean coffee. Det passar perfekt en dag som denna, när det känns det som om vi flyttat till nordpolen. Fy fabian så kallt det är. Jag hatar att frysa. Så nu blir det lördagsmys med ulltofflorna på, tänd brasa och varmt i glasen. Om ni mot all förmodan skulle vara sugen på romdrink med kaffe, men inte är det minsta frusna så kanske istället en espressomojito kan passa. Jag kör definitivt på varm dryck en kväll som denna. Brrr...


Caribbean coffee, 1 glas
4 cl mörk rom
150 cl hett kaffe
1 tsk farinsocker eller råsockersocker
lättvispad grädde
riven muskot (hoppa inte över den!)
riven choklad

Häll rom i ett glas eller kopp.  Tillsätt socker samt kaffe och rör om. Toppa med lite vispad grädde och riv över muskot samt choklad. Rör för siktigt så att kaffet och grädde skiktar sig. Drick och njut. Skulle du fortfarande känna dig frusen, så blanda en till!

9 kommentarer:

  1. Ahhh, den tror jag att jag skulle gilla!

  2. Hahaha, det är ju du din toka som lockar mig ner i fördärvet med dina fredagsdrinkar!

  3. Det där låter underbart gott! Jag gillar varma kaffedrinkar och det har va något nytt så det måste ju testas:)

  4. Den ser ut att värma fin fint :-)

  5. Ingen regel utan undantag brukar man ju säga, och detta verkar vara ett väldigt gott undantag:) Har också kollat in den hos Moma, så nu hoppas vi på riktig vinterkyla här nere också...

    Ha en braig vecka.

  6. MEN vad gott! Det här får det bli till helgen! Måste bara tjacka mörk rom först...

  7. ser gott ut! här har vi inte haft det så kallt visserligen, men jag skulle nog kunna få i mig en sån där ändå. nu gillar jag ju iofs inte kaffe heller, men med lite vispgrädde och choklad (och rom!) går ju det mesta ner ;)

  8. Den där Moma alltså, hon har himla bra drinkar på lager...! Här i Göteborg är det för övrigt rena rama vårvädret. Fåglarna kvittrar, solen skiner... Helt galet.

    Kram!

  9. Vill bara tacka för den hjälp jag fick med tips på kalla såser till födelsedagsmiddagen i lördags. Jag valde papayasåsen som blev succé hos familjen! Verkligen supergod! Stort tack för din hjälp!

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar! Alltid lika kul att höra vad ni tycker. Kram.